Tips for næring til plantene

Et par tips til dere som ønsker å få mer næring til plantene deres. Jeg har nemlig begynt å spare på diverse som før bare ble kastet og har også fått flere ideer etter å ha lest og sett diverse videoer. Så om du ønsker noen gode tips så forsett å les dette innlegget.

1. Har du lagd omelett eller kake så bruker du egg. Eggeskallet kan brukes på 2 forskjellige måter. Enten kan du knuse det i bittesmå biter og strø det rundt på toppen av jorda eller du kan knuse det og legge det i vann i 3 dager (la drt stå i solen) og vanne med det. Eggeskallet inneholder mye næring. Du kan også bruke vannet du har kokt egg i. Bare husk å avkjøl vannet helt før du vanner med det.

2. Kokt vann fra potet, pasta og grønnsaker. Dette må også avkjøles før du vanner med, men dette skal også være utrolig bra for plantene. Så neste gang du koker noe til middag så burde du vurdere å sette vannet til side og gi det til plantene.

3. Kaffegrut og teposer. Har du lagd kaffe elle te så kan dette også brukes til å gi plantene ekstra næring. Bare ta teen ut av posen og strø det rundt på toppen av jorden. Samme gjelder kaffegrut etter å ha traktet kaffe.

4. Brennesle. Legg det i vann og la det stå i 3 dager (la det stå i solen). Ta så ut brennesle og bruk vannet til å vanne med.

I dag satt jeg egg og brennesle i vann. Så det skal stå i minst 3 dager og så kan jeg vanne plantene mine som står ute. Jeg har brukt egg før, men ikke brennesle så jeg er ganske spent på hvordan effekt det har på grønnsakene. Jeg har også lagt te rundt plantene inne. Det er ikke akkurat noe kaffe i dette huset så da må vi bruke det vi har. Jeg håper dette var gode tips som dere også ønsker å gjøre for deres planter.

2 kommentarer
    1. Hei, å bruke potetvann til å vaske og vanne inneplanter er helt supert. Bruker dette hver fjerde uke. Etter bare noen dager strutter plantene og bladene skinner og får en flott grønn farge. Vanner selvfølgelig regelmessig i mellomtiden.
      Mvh Unni.🥰

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg