nye planter i hagen

denne varmen har vist tatt knekken på meg. i dag sovna jeg på sofaen og har ikke fått gjort så veldig mye. noe har jeg fått til, men det var når det ble litt kaldere ute. jeg har fått pottet om et lite tre som stod i et dekk bak drivhuset. nå står den i en keramikkpotte sammen med resten nede ved plassen. det blir veldig fint nå. men jeg lovet dere å vise dere hva vi var å hentet. planen var egentlig å få hentet planker, men det ble jo fiasko. vi fikk med oss planter og litt forskjellig til hagen. men plankene var veldig dårlige og kan nok ikke brukes til så mye. men de hadde pallekarmer, klatring til planter og diverse planter. vi tok med oss litt av hvert siden det kom til å bli kastet vis vi ikke tok det med. murstein fikk vi også så vi tenkte at vi kanskje skulle få lagd noe grillplass eller ovn ut av det. vi tok med oss noen jordbærplanter, bringebærplante, gressløk og en hortensia. det tar jo litt tid før de får festet seg og ser litt halvdøde ut nå, men de kommer seg nok etter hvert. gi dem litt kjærlighet og mye vann så klarer de seg nok i hagen. uansett har det blitt veldig koselig her. dessverre mangler vi fortsatt vegger og tak på uteplassen. vi håpet at vi kunne få brukt plankene, men de ble alt for små.


denne satt egentlig fast i en sånn inngang laget av metallstenger. dessverre var det umulig å få den opp uten å ødelegge den så da fikk vi ikke med oss den. men siden vi fikk med oss klatrestenger så ble denne planta fornøyd. ganske stilig egentlig og mye finere å se på denne enn å se på en kjedelig hekk på den andre siden. dessuten er det SYKT mye veps i den hekken! skulle ønske det fantes en metode å få vekk vepsen. det er så utrolig masse at jeg ser bare gult når jeg ser inn i den hekken. hadde det vært våres hekk så hadde den hekken blitt rivd bort ganske fort. skikkelig vepsesamler!

her er bringebærbusken. ganske liten og søt. grei størrelse å begynne med så jeg håper bare den vil komme seg. om vi ikke har bringebær i år, så kanskje neste år.

også hadde dem masse jordbærplanter så da tok vi med disse. jeg vet ikke hvordan det går med dem enda, men vi får vel bare krysse fingrene og håpe at alt sammen kommer seg med tiden. det er jo så varmt og disse plantene har stått bak en vegg helt til nå så da får vi bare krysse fingrene.

den i midten til høyre er gressløken vi tok med. potta over har fått det lille treet/busken vi tok fra dekket. men bildene jeg har brukt nå er fra i går siden jeg ikke har vært helt i slaget i dag. men det har virkelig blitt veldig fint. det vil komme oversiktsbilde litt senere så dere får se hvordan det har blitt. de bladene som ligger på bakken har jeg lagd selv. jeg tenkte å lage et par til så kan komme med fremgangsmåte med bilder vis jeg får mulighet til å lage flere i løpet av sommeren. men det er ikke alle potter og kasser som har fått blomster ennå. det er ikke så lett når man ikke har så mye penger. men det blir vel bra til slutt. sommeren har jo så vidt begynt og det er jo blitt gjort GANSKE mye.

6 kommentarer

Siste innlegg