på tide å rydde klesskapet?

dagen ble ikke helt som jeg håpet, men kvalmen forsvant heldigvis etter en stund og jeg fikk gjort litt. det ble ikke akkurat det jeg håpet på, men tok heller noe jeg har drøyet en god stund. jeg gikk igjennom klesskapet mitt… og med klesskap mener jeg skuffene jeg har tøyet mitt i. det lå også masse klær oppå kommodene. det ble gått igjennom og klær som var slitt ble kastet. klær jeg ikke bruker ble lagt i 2 bæreposer og lagt ut på salgside hbo 50,-. jeg syns det er bedre å selge det videre så andre kan bruke det enn å måtte kaste det. det er fult brukbare klær. ja, nå ville det nok mest sannsynlig havnet i fretexkontegner om jeg ikke hadde fått noen bud. heldigvis har det kommet bud. hvor mye jeg får solgt det for er egentlig ikke så viktig for meg. at jeg får inn noe penger er jo fint, men jeg trenger ikke gull og grønne skoger for klærne mine så lenge de blir brukt. folk kjøper alt for mye klær de bruker alt for lite. mye ligger bare i skapet og tar plass. mye blir også kastet, men jeg håper at folk blir flinkere til å gi det videre eller selge det billig slik jeg gjør. om det er slitt så er det jo ingen vits i å gi det videre, men det aller meste er brukbart. så jeg oppfordrer folk til å gå igjennom skapene og skuffene. er det ting du kan gi bort eller selge som du ikke trenger? det er andre der ute med lite penger som ville blitt utrolig glad for de klærne du har til overs. jeg vet hvordan det er å ha lite penger og gå i klær som er så utslitte at man kan så å si se rett igjennom. det er veldig kjipt å sitte der og ikke ha råd til nye klær. men vis dere med mye kunne delt med de som har lite så ville det ha hjulpet masse!

tenk om andre kunne brukt det du ikke trenger/vil ha i stedenfor å kaste. tenk på det neste gang du skal kaste noe brukbart. står du på fyllinga og har et bord eller sko som er like fine og det finnes et gjenbruk… vel, så sett det der!

jeg har sett utrolig mye fint som har blitt kastet på fyllinga. gjenbruken er rett nedafor! det er vel ikke så vanskelig å sette det der? tenk at selv om du ikke vil ha det så kan det hende det er noe for andre. en manns skrot er en annen manns skatt.

10 kommentarer
    1. Tenk så mye nytt du kan få deg nå når du har ryddet!
      Tror det eneste jeg kaster av klær er undertøy. Sokker med enorme hull, eller truser som er for små. Har hørt at Fretex er interessert i gamle sokker også, men de sokkene jeg kaster har gjerne vært i bruk i godt over 10 år, så jeg synes det er bedre å kaste dem.
      Det er fint å tenke på at selv om vi ikke får brukt klærne, så blir de likevel brukt av noen som trenger dem. Jeg avskyr tanken på å kaste noen andres arbeid i søpla, så derfor er det en stor lettelse å kunne gi bort klær.
      Det er nok mange som kan bli litt flinkere til å gi bort eller selge. Flott at du skriver om det. ^^

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg