viste dere…?

da har vi fått nok en solfylt dag. det er så fint nå på sommeren og nå som vi har fått hagen fin så er det ekstra koselig å komme seg ut. jeg går ute hver dag og bare kikker på fremgangen til alle plantene og blomstene. det er rett og slett nydelig. det er vanskelig å beskrive følelsen, men det er rett og slett magisk. nå har jeg fått vannet plantene og sett litt på hvordan det går med dem. de har virkelig blitt flotte. sukkerertene begynner å stikke frem, jordbærplantene begynner å blomstre, gulrøttene har fått skikkelig flotte blader, tomatplantene begynner å ligne tomatplanter. det er så utrolig mye som skjer nå. hagen er i full blomst for å si det sånn. bak garasjen har vi satt poteter og de har begynt å blomstre alt. det tok ikke lang tid før dem kom. hagen er perfekt! jeg ønsker alltid mer, men det er fordi det er så fascinerende å se det vokse. jeg tok med kameraet ut for å finne noe spennende å ta bilde av, men tenkte med meg selv at hva er vel mer spennende enn grønnsakshagen? så her får dere et innblikk i hvordan det går. ja, det er faktisk noe nytt hver dag (helt sprøtt).

dette er tatt fra potetåkeren. de er små, men sååå søte! jeg lurer på om det kommer opp gulrøtter også. jeg plantet nemlig 2 rader med gulrøtter ved siden av 3 rader med poteter. det er så stor plass bak garasjen så 5 rader med poteter virket litt mye.

her ser dere jordbærene får blomster. det var litt vanskelig å få fokus med kameraet når sola skinte rett på blomsten. her blir det i allefall jordbær i år også. hvert år har vi hatt masse fine, saftige og gode jordbær. så da er det vel bare å glede seg til årets jordbær.

her ser dere de andre gulrøttene jeg har plantet. nå begynner bladene å ta form. det er ikke bare små gresstusser, men faktisk noe som ligner på gulrot. så får vi se hvordan de ser ut når de har vokst seg store og fine. jeg har aldri sådd gulrøtter før så jeg er ganske spent på resultatet.

og her kan dere se at sukkerertene snart kommer frem. de har jo begynt å vokse ut allerede så da har vi kanskje sukkererter i løpet av juni. jeg syns det er så tøft, måten de klatrer oppover med de bittesmå, tynne armene sine og holder godt fast. det skal ganske mye til før dem ryker. det er ganske kult!

så har vi en liten blomsterkasse til gressløken. den er så bitteliten, men supersøt! denne står faktisk på et lite, rundt bord på trappa. vi har også en potte med gressløk på verandaen. blir spennende å se hvordan dette blir fremover. jeg har aldri sådd gressløk så vet ikke hvor lang tid det vil ta eller hvordan det vil se ut fremover så dette er ganske gøy!

tomatplantene har vokst utrolig mye bare den siste tiden. de har til og med begynt å fått pels. før var det bare 2 små blader, men nå så har dem virkelig vist meg at disse kommer til å bli store og flotte tomatplanter! de har en god del igjen å vokse før de blir fullvoksne planter og kan bære frukt, men allikevel har de kommet utrolig langt.

viste dere forresten at tomaten er en frukt og ikke en grønnsak?

4 kommentarer

Siste innlegg