For en strålende dag!

Det er så utrolig deilig og varmt ute nå. Vi er faktisk i gang med å legge gulv over pallene vi har hentet. Og i mellomtiden tenkte jeg å vise dere hagen for gulvet blir jo ikke ferdig på 5 minutter akkurat. Det er mye kapping, måling og skruing før vi er i mål. Om tak og vegger kommer opp i år er vi veldig usikre på. Budsjettet er snart brukt opp. Og da mener jeg det budsjettet som skulle gå til gjerdet. Men en fin sitteplass er jo greit å ha. Bare det å få gulvet i orden er jo et stort skritt i riktig retning. Men nå tilbake til hagen og plantene. I går viste jeg dere hvorfor det går med drivhuset. I dag skal dere rett og slett få se resten. Her er det virkelig stor fremgang i grønnsakshagen.

Slik ser da den første salattypen jeg sådde ut nå. Den har virkelig blomstret. Det er så nydelig å se. Ikke lenge før grillen blir fyrt opp og vi kan bruke denne salaten til middag.

Og se så store sukkerertplantene har vokst. De bare strekker seg lengre og lengre oppover klatreveggen. Et veldig flott syn! Jeg håper sukkerertene i år blir store også. Fjordårets sukkerter var ikke så store og fikk heller ikke mye stell. Men i år satser jeg alt og håper derfor på mere og større aukkererter enn i fjord. Vi får vel bare krysse fingrene og håpe.

Disse småtassene er tomatplantene. Jeg lurer på om det blir noe særlig ut av disse i år. De har jo vokst utrolig masse så om vi er heldige så har vi tomater på sensommeren. Vi får vel bare vente å se. Men jeg syns virkelig mange av disse tomatplantene har kommet langt!

Her har vi hjertesalaten som jeg plantet til sist av alle grønnsakene. Jeg er jo veldig spent på hvordan disse blir når de vokser. De andre salatene er jo blader, men denne er mer som kinakålen. Jeg venter i spenning.

Urter må man jo ha! Jeg er litt usikker, men jeg tror dette var koriander… vis ikke er det persille. Nei… vi får vem bare vente å se om ingen av dere ser hva det er. Helt ærlig glemte jeg hvem av kassene som var koriander og hvem som var persille.

Så til slutt har vi salaten som jeg plantet som nr. 2. Det er ca. 1 uke mellomrom på salatene. Dette er lilla salat. Vis man ser nøye etter så kan man faktisk se at de begynner å få lillafargen. Som dere kanskje ser så er det mye som skjer og det er alltid like morsomt å stikke hodet opp for å se på grønnsakene.

Faktisk har nesten alle kassene begynt å spire k. Vårløken har kommet med en bitteliten spire, men den er så liten at jeg ikke får tatt bilde av den ennå.

Så venter jeg jo på vannmelon, honningmelon, rabarbara, dill, paprika, plomme og nektarin. Vi får nesten bare vente og se hva som kommer opp. Tiden vil vise. Nå har jeg forsatt noen ønsker som vi ennå ikke har fått prøvd, men vi får heller prøve senere i år eller vente til neste år. Lime og sitron. Gubben har faktisk lyst til å prøve banan, men det er ikke enkelt. Da må man ha frø og det har ikke bananen. Disse frøene må faktisk bestilles. Men hvor tøft hadde det ikke vært å klare å få et banantre!? Vel, det ville nok blitt problemer med plassen vis det i det hele tatt hadde gått, men sinnsykt tøft om det hadde fungert. Men det får være en helt vill drøm forløpig. Akkurat nå får vi ta vare på de plantene vi har og nyte grønnsakene som kommer.

Men nå får jeg forsette å jobbe. Det lager seg ikke av seg selv. Når alt er på plass så kommer det så klart bilder. Så da er det bare å følge med. Og om du ikke har blogg, men ikke vil gå glipp av noe her så kan du trykke på linken under bildet mitt til facebooksiden min. Der legger jeg ut link til hvert innlegg.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg