Blogger fra verandaen

Akkurat nå sitter jeg ute på verandaen og slapper av. Det er en stille og rolig kveld og jeg venter på en som skal hente de gamle utemøblene. De er forsatt veldig solide, men de blir litt for store å ha på uteplassen. Og da er det greit å få gitt dem bort så andre kan få nytte av dem. Det ville vært veldig trist å kaste  helt brukbare utemøbler. Så jeg håper de blir hentet. I mellomtiden sitter jeg her og nyter kvelden under et teppe sammen med hunden. Å se skyene bevege seg over himmelen og høre vannet bruse. Ingenting gjør meg mer avslappet enn naturen. Det er jo så klart mye biler ute ennå, men jeg syns ikke det gjør noe. Vi bor ved siden av togsporet så vis jeg skulle plages av slike lyder så ville jeg ikke bodd her. Nei, jeg bare slapper av og nyter kvelden ute på verandaen. Ingenting gjør kvelden bedre enn frisk luft og lukten av blomster. Jeg hører til og med noe fuglekvitter innimellom. Akkurat nå er livet helt perfekt! Å kunne koble av etter en lang dag med mye å gjøre. Ja, det er herlig! Jeg ser lysene fra solcellene som lyser opp hagen. Utelampa lyser opp verandaen og selvfølgelig er det flott å se at verandaen er ferdig beiset.

Den vesle hunden min koser seg på teppet og syns livet er herlig… så lenge ikke vannslangen er i hendene på mamma på en varm sommerdag. Jeg pleier nemlig å gi han en liten dusj når han legger seg midt på plenen i solsteika. Han har tilgang på vann i skåla, men det gjør jo ikke noe å gi han et lite bad av og til heller. Gubben gav meg en dusj med hageslangen her i stad og det var forfriskende. Han gjorde det for å ta igjen for at jeg spylte han, men jeg klarer ikke bli sur for kaldt vann på en varm dag! Jeg syns det bare er morsomt. Men nå er jeg veldig sjeldent sur da. Syns litt synd på dem som går rundt og lager drama av ingenting. Må være et kjipt liv å være sur for alt. Ja, noen har en grunn for det. Men hva med alle de andre? Vel, uansett… dagen i dag har vært topp og i morgen skal jeg og venninna mi møtes. Jeg gleder meg alltid masse til å finne på noe med henne, men nå som hun har 2 jobber og lite fritid så er det ekstra koselig å se henne igjen. Heldigvis har vi mer enn nok å gjøre her hjemme så jeg har liten tid til å tenke på noe som helst. Men i morgen skal vi finne på noe og det blir veldig koselig.

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg