Potet og gulrotåker

Å gjøre noe i dene vamen er ikke alltid like lett. Mobilen min sier 22°c og etter en skikkelig kald vinter blir det et skikkeligstort pang for kroppen min. Jeg har ikke noe i mot varmen, men nå smakte det godt med et glass med kaldt vann for å si det sånn. Jeg klager ikke på varmen for nå har vi ventet så lenge på varmere tider at det blir helt bak mål å klage nå. Men det blir et par pauser etter å ha gjort noe i hagen. Nå har vi fått spist middag og jeg har vannet alle planter, busker og grønnsaker. Det er veldig viktig at den får nok vann nå som det er så varmt. Også dusjet jeg meg selv med det samme. Dagen i dag har gått litt i surr og jeg har klart å skade meg 3 ganger i dag. Jeg bar vekk bordet for å få på plass pallene, da vrikket jeg ankelen og den hovnet litt opp. Pytt, pytt. Det var bare å riste av seg og bære pallene på plass. Men så skulle jeg åpne posen med stekt løk. Jeg hadde nettopp slipt kniven så tenkte det ville gå fort. Ja, det gikk så fort at det gikk rett igjennom posen og inn i ringfingern. Men jeg var så sulten at det fikk bare plastres og så forsatte jeg med maten. Til slutt skulle jeg bort og se hvordan beisingen ble når det hadde tørket litt. Da skrapte jeg borti tønna og begynte å blø på leggen også. Litt uflaks i dag gitt! Så nå tenkte jeg at jeg skulle ta det litt med ro for det har nok blitt litt mye. Jeg pleier som regel å skade meg når jeg er sliten og stressa. Så da får vi hilse på herr sofa igjen. Jeg fikk i det minste vannet alt jeg skulle. Jeg tenkte jeg skulle vise dere potet/gulrothagen våres, men det er en diger busk i veien og ikke lett for meg å komme meg ned. Men jeg tok bilde så godt jeg kunne. Så her er nå den.

Som sagt, umulig å se. Det er jo heller ikke så mye å se på ennå. Og når det begynner å vokse noe her så tror jeg at jeg sender gubben ned. Jeg stod på en diger sandhaug og det er jo ikke lett å komme opp og ned fra. Det står nemlig en campingvogn i veien.

Men jeg tenkte så fort solen roer seg litt så skal jeg ut å ta noen bilder for nå har det virkelig begynt å spire her ute i hagen min. Jeg gleder meg til å vise dere. Følg med videre så får dere se noen søte grønnsaker som har kommet frem. Jeg venter forsatt på vårløk, persille og koriander. Det var det siste jeg sådde i kasser. Men de er nok rett rjndt hjørnet.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg