Physallis og orkidé

Nå har vi kommet hjem igjen og har nok paller. Det er godt med alt man er ferdig med. Vi dro innom butikken og fikk kjøpt litt mat også. Det er så godt med litt frukt når været er så varmt. Så jeg kjøpte en kurv med nektariner, 2 mango og noen bananer. Alltid godt å slappe av på sofaen på kvelden med litt frukt eller salat. Nå de siste dagene har jeg ikke orket å lagd i stand salat så da er det jo ekstra deilig å ha frukt i hus. Derfor gleder jeg meg skikkelig til tomatene, sukkerertene og jordbærene kommer. Ingenting er bedre enn å spise grønnsaker/frukt/bær fra hagen. Og det er faktisk ikke lenge før vi har physallis. Den storkoser seg i vinduet sammen med mangoen og avokadoen. For ikke å snakke om orkidéen som bare forsetter å blomstre og ser helt nydelig ut. Jeg er virkelig overrasket over hvor lenge den har holdt fast i bmomstene. Lurer på om den klarer å holde seg så fin igjennom hel sommeren. Gubben har fått lov til å klippe andre orkidéer for å se om han klarer å få til å lage flere, men denne får han ikke røre! Det er min aller fineste blomst.

Som dere ser så er den utrolig flott! Jeg vurderer å sette denne i midten av vinduet, men er ikke sikker på om den tåler det. Derfor har den bare blitt stående på siden. Men jeg ser nå at den kunne trengt litt mere plass så kanskje flytte den litt om det kommer flere skudd på den siden mot veggen.

Så tenkte jeg å vise dere hvordan physallisen har kommet seg. Det er så mange blomster og frukter at jeg vet ikke hvor jeg skal begynne. Men her er noen bilder. Som dere ser sæ trives denne også veldig godt i vinduet.

Men nå skal verandaen beises og pallene må bæres på plass. Nå har jeg fått slappet litt av så da er det bare å brette opp ermene og begynne. Men først må jeg rydde inn alle matvarene. Så blir det pølse i brød når alt er ferdig. Da tror jeg heller ikke kroppen min kommer til å klare så veldig mye mer så da skal det bli godt med en pause igjen. Men jobbe litt først…

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg