jeg fant lykken i en pose med frø

i går fikk vi satt poteter bak garasjen og sådd gulrøtter. det blir spennende å se om jorda bak garasjen er bra nok til at gulrøttene kan spire og bli store og fine. men i akvariet som jeg har sådd gulrøtter så har de begynt å stikke frem. det stod på trappa og der er det lite sol, så jeg flyttet det ned ved siden av drivhuset og det ser ut som dem liker seg veldig godt der. ventetiden er lang, men det er verdt det når man ser at det spirer og gror. det er jo bare å se på physalisen. det har kommet masse frukt på treet og flere kommer. det eneste som går igjennom hodet mitt nå er om pgysalisplanten holder seg igjennom vinteren og får nye frukter neste år eller om vi må kjøpe ny plante. DET blir spennende å se! men i dag tenkte jeg å få chilli og  agurkplantene ut i drivhuset. dette har jeg ventet på en stund og jeg har egentlig bare lyst til å få de ut nå. jeg har sjekket temperaturen om natta og det ser ganske lovende ut. det er mye varmere i drivhuset enn det er i vinduet så det må nok stå å lufte noen timer hver dag for at plantene skal bli vant til å stå ute. physallisen har jeg bestemt meg for å ha inne. tomatplanten derimot skal ut i dag. den skal få lov til å stå ute på verandaen sammen med de andre. alt ved grønnsaksplanter er jo spennende, men jeg gleder meg ekstra mye til å se hvordan tomatene blir. i fjord hadde vi kun sukkererter og jeg vet at det ikke er noe problem (fra tidligere erfaring). så jeg har egentlig ikke vært såå opptatt av sukkerertene som jeg har vært for alt dette andre. det er jo fint å se at de vokser, men å se at jeg klarer å få både røløk, gulrøtter, tomater, salat og mango til å spire… ja, DET er spennende og utrolig gøy! men ingen av grønnsaksplantene er verdt noe mer eller mindre enn de andre. nei, her får alle vann, oppmerksomhet og kjærlighet. så har jeg vist grønne fingre selvom jeg alltid har trodd at jeg ikke er et plantemenneske. vel, jeg tok feil! VELDIG FEIL!!! for se alt jeg har klart å få til. jeg har nydelige orkidèer med masse blomster. jeg har katuser, planter og blomster som spirer og trives utrolig godt. jeg har en hel grønnsakshage som spirer og trives. jeg må si jeg er ganske stolt av meg selv. for ikke å snakke om at jeg var med på å måle, kutte planker og til å med bruke drillen. ja, jeg er vist mere handywoman enn det jeg trodde. det er vel mest fordi alle sier at jeg er veldig berte og ikke vil få skitt under neglene, men det har jeg virkelig motbevist. om ikke alle andre tror meg så gjør i allefall jeg det og det er jo det viktigste! så ikke la andre fortelle deg hva du kan og ikke kan. jeg gikk fra høye heler, kjole og sminke, til alt dette! for jeg trodde at det å se bra ut ville få meg til å føle meg lykkelig, men nei! dette gjør meg lykkelig!! det å se at jeg får gjort masse og at det blir fint rundt. det er ingen bedre følelse i verden!! hva så om jeg går med joggebukse, crocks og null sminke i hagen. det er bedre å være lykkelig med ting man gjør enn ulykkelig og pen!! for jeg er lykkelig akkurat nå og jeg er stolt av det jeg har klart å få til. jeg er stolt av den jeg er. jeg har grønne fingre!!

hva gjør deg lykkelig??

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg