Bilder rett fra hagen

Jeg har jobbet litt ute nå på morgenen, men tenkte jeg skulle ta med kameraet ut og prøve å få noen bilder av fuglene som var ute i hagen. vel, det gikk ikke helt som planlagt så da tok jeg heller noen andre bilder. kanskje fuglene er litt samarbeidvillige neste gang. uansett så ble det noen bra bilder og det var veldig gøy. men før jeg viser dere bildene så ville jeg si litt m hva jeg har holdt på med i dag. så langt har jeg fått tomatplantene ut i kasser og potter. det ble til slutt de 3 kassene vi lagde til tomatplantene, en stor potte, en litt mindre potte og 5 små potter. det blir noen her og noen der, men jeg er ganske fornøyd med hvordan det har blitt. jeg og gubben fant til og med avlegere av en roseplante som har vokst bak garasjen (siden før vi flyttet inn). det har aldri vært noen blomster på den så det blir spennende å se hvordan de blir når du vokser til. i tillegg til dette har jeg gått rundt å vannet alt sammen. det går ganske mye vann når man skal vanne både blomsterbed, grønnsakshagen, småpotter og jordbærkassene. i tillegg til plommetreet og gresset vi måtte så etter  ha rettet plenen nederst i hagen for å få plassen vi har ønsket oss lenge. vi har også fått en ny ide som kommer ned på plassen. da skal vi lage en kasse på hver side av stien som skal gå til sitteplassen. kassene skal ha en høy og en lav del. så skal vi plante blomster oppi der. det kommer til å bli utrolig flott. det kommer bare flere og flere ideer til hvordan vi kan ha det så det er ikke lett å si hvordan det kommer til å bli til slutt. men nå skal dere få se noen av de fine bildene jeg tok i dag.



den vesle hunden våres ville være ute sammen med oss. han storkoser seg ute, men det var litt varmt i dag til at han kan være ute for lenge så jeg tok han med inn nå. jeg hadde satt ut vann til han, men det var ikke mye han drakk. “dum” som han er så går han å legger seg i sola når det er på det varmeste. vi har ganske mye skygge hvor han kan ligge, men det er jo morsomst å være midt i sola… og derfor er han inne nå! men jeg fikk noen flotte bilder av han da. jeg tenkte jeg skulle fremkalle det nederste og ramme det inn. det blir nok ikke før til høsten for jeg vet det kommer flere bilder jeg vil fremkalle og det er 50,-  frakt!!


og er ikke våren nydelig? busker og trær som får små blader og knopper. det er det flotteste jeg vet! jeg ble mest fornøyd med det første bilde, men bilde nr. 2 var ikke så ille det heller. eneste jeg ikke likte var at det i bakgrunnen på bilde nr. 2 tar litt av fokuset. men håper dere likte bildene og vis dere vil se mer så følg med… det kommer definitivt flere slike bilder. jeg føler at jeg har virkelig begynt å få til å bruke kameraet bedre enn for bare ett år siden. kameraet er ikke så gammelt og jeg har aldri eid et eget kamera før det så jeg kan virkelig ikke klage på hva jeg har fått til frem til nå. alt jeg har tatt bilde med før, har vært engangskamera. det var på barneskolen. eller så har jeg bare brukt mobilen.

så for å si det mildt… kameraet mitt er hellig! jeg går ikke med det hvor som helst. og jeg holdt godt på det. hadde det skjedd det noe så hadde jeg ikke hatt råd til et nytt. dessuten er jeg veldig forsiktig med tingene mine. mobilen min har jeg hatt i 3 år nå og eneste ripen skjermen har syns ikke engang! egentlig et mirakel for den har gått mye i gulvet, grusen, bakken og ja, der den kan falle nedi. men jeg har faktisk ikke mistet den i vannet enda da!

nei, nå får jeg komme meg ut å jobbe igjen. og PCen trenger lading. følg med for plutselig er jeg tilbake.

…men hvilket av bildene syns du var finest?

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg