Bilder av blomster og planter

da har jeg vært ute å nytet solen en liten stund, men fant fort ut at huden min ikke var så veldig glad i mye, sterk sol veldig lenge. så da tenkte jeg at jeg liksågodt kunne ta meg en tur ut med kameraet. det var jo ganske fint vær å ta bilder i så da gjorde jeg det. men først satt jeg tomatplantene ut på verandaen. de trenger virkelig litt sol nå, etter flere dager med trist, grått vær. de fikk litt vann og koser seg nå ute på den lille verandaen. og siden jeg alt skulle ut med kameraet så tok jeg noen bilder samtidig.


som dere ser så er det GANSKE mange tomatplanter og jeg vet ikke helt om jeg får plass til alle i kassene. vis jeg ikke får det så tenkte jeg å ha 2-3 på verandaen. der vil de nok trives utrolig bra. det er masse sol, som dere ser på bildet over. dere ser kanskje også at jeg har flyttet litt på dem. de har fått bedre plass i pottene. desverre glemte jeg helt at jeg ikke skulle blande dem og noen av de har nok blitt blandet. men da blir det jo ektra spennende når de vokser til. det gjør jo ingenting! det viktigste er jo at det kommer tomater på dem. slik det ser ut nå så tror jeg det blir skikkelig mange tomater til i sommer. nå er det bare jeg som liker tomater, men jeg skal love dere at de kommer til å bli spist opp! jeg elsker tomater!


og her har vi sukkerertene igjen som har kjempet i vind og uvær. de klamrer seg fast i komposbingen som vi har satt bak. det er virkelig stilig å se hvordan planter kan gjøre sånn som dette. det er jo som små armer. rett og slett fantastisk. og jeg gleder meg til å smake på sukkerertene når de kommer. i fjord var de så saftige og gode og dette er jo frø fra fjordårets sukkererter. de blir nok like gode i år, om ikke bedre! i fjord hadde de desverre ikke så mye å klatre på. jeg måtte være kreativ og bruke små rester av hønsenetting. det var en katastofe, men i år ser det virkelig flott ut!


og så gikk jeg bort til rosene. dere kan jo selv se hvor mye de har vokst bare siden vi kjøpte dem. de har virkelig blitt flotte! men det er nok en god stund før vi får se noen roser på disse. er vi riktig heldige så får vi se dem i år. jeg er så utrolig spent på hvordan blomstene blir i blomsterbedet! men bladene i seg selv er jo nydelige. bare se på den fargen!

vi har jo ikke bare blomster i blomsterbedet. denne lille søtnosen står på verandaen. grunnen til at jeg endte opp med denne er fordi… vel, se på fargen på de blomstene da! den gjør utrolig mye ut av seg. jeg har alltid vært veldig glad i små blomster som ikke blir så høye. vi har en liten veranda og det passer ikke med veldig store og voldsomme planter da. desutten har vi en blomst som skal utpå der når det blir varmere og den tar opp mer enn nok plass. så da kan man heller få tak i noe småpynt som kan stå ved pottene til slike små blomster så skal det nok bli koselig. noe annet som står på verandaen (for øyeblikket) er denne på bildet under.

Min lille skjønnhet, Hortensiaen. grunnen til at jeg skrev “for øyeblikket” er fordi denne egentlig skal stå nede på plassen vi driver å lager. men akkurat nå står den fint der. denne blir ikke flyttet før vi får tak der nede fordi jeg ikke vil ha den i regneværet. potta har nemlig ikke hull i bunnen. verandaen våres har ikke noe tak (ennå), men den har markise og da blir ikke planta oversvømmet med regn. jeg lar den så klart stå ute i solen og når det ikke pøser ned, men er det meldt skikkelig regnevær så må den flyttes. hvilken farge denne har får dere nesten vente å se til blomstene kommer, men jeg kan fortelle dere at den er nydelig!


helt til slutt vil jeg vise dere denne flotte blomsten som står oppå bordet på trappa. er den ikke søt? vi har ikke så mye annet på det bordet så jeg tenkte at det ville være fint med en blomst og det var det! så nydelige detaljer på blomstene! jeg falt for denne med en gang jeg så den på plomsterbutikken her borte. jeg bare måtte ha en sånn. hvem vet, kanskje jeg kjøper flere.

vel, det var alt jeg tok bilde av for denne gangen. følg med for mer. det er jo så mye fint som skjer nå om våren så kanskje jeg tar meg en tur i helgen og knipser litt flere bilder. det er så gøy å se alle blomstene som vokser vilt. jeg tror jeg skal ta med meg gubben på en liten gåtur i nærområdet.

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg