baketid med bilder

Ja, så ble det litt baking i dag også. jeg brukte en skikkelig god oppskrift som jeg ble veldig fornøyd med. først fant jeg frem alle ingrediensene jeg skulle bruke. og siden jeg ikke hadde nok melis så gikk jeg å kjøpte det. så når jeg hadde vært i butikken og kjøpt det, begynte jeg på røra til sjokolademuffinsene. når de var ferdig og hadde kjølt seg ned skulle jeg lage glasuren. tror dere ikke jeg klarte å glemme de 100g ekstra med melis? her hadde jeg brukt penger på melis også glemte jeg det. bra gjort, Cathrine…

men det ble jo et utrolig bra resultat uansett så da har jeg melis til neste gang jeg skal lage glasur. jeg måtte le litt da jeg gikk i posen og skulle hente snusboksen og så at jeg hadde glemt melisen. snakk om surre på kjøkkenet! sånn kan det… gikk!!

men her er nå bilder fra dagens baking.


300g smeltet smør
3 1/2 dl vann
6 ss kakaopulver
3 egg
1 beger lettrømme
2 ts natron
4 dl sukker
7 dl hvetemel
1 ts salt

jeg blandet alt sammen og puttet det i disse formene.
Den rosa er poter. utrolig søte. de ligger forsatt i formene, men kanskje jeg kommer med bilde av de senere.

så var de ferdige og skulle avkjøles.

Til slutt fikk jeg på glasuren og satt på fat.

Ingredisene til glasuren:
100g romtemperert smør
5 dl melis (selvom jeg brukte 4 dl)
2 ss kakaopulver
3 ss kaffe

jeg kappet smøret i små terninger og blandet alt med håndmixer.

så om du ønsker å lage disse… De var utrolig gode. og med jordbær ved siden av… vel, altj eg kan si er NAM!

10 kommentarer

Siste innlegg