Gøy med kamera

Jeg satt å så ut av vinduet, da jeg fikk øye på noen søte små fugler. Så jeg tok frem kameraet og zoomet inn. Fikk tatt noen flotte bilder av dem. jeg syns det er veldig moro å ta bilder av dyr og naturen. Så i dette innlegget skal dere få se noen av bildene jeg har tatt i dag. For etter at jeg hadde tatt noen bilder av fuglene så tenkte jeg å prøve å få tatt noen fine bilder av Orkidèen som står i vinduet. Jeg syns den er så nydelig med alle de fine blomstene. Den har hatt blomster siden vi kjøpte den i februar. Det er ganske lenge, syns nå jeg. Ingen av blomstene har falt av eller blitt stygge på den tiden. Jeg håper faktisk å slå rekorden til moren min som er 56 blomster på èn Orkidè. Hittl har jeg 32, i allefall sist jeg telte dem. Det er også noen nye skudd som er på vei. Kanskje det kommer flere blomster på den. Her er i allefall bildene jeg tok av den.



Nå kan ikke jeg akkurat skryte på meg noen fotograf ferdigheter. Jeg vet jeg er veldig fersk og har ikke brukt kameraet så mye. Som regel blir det til at jeg bruker mobilen, men nå var det veldig gøy å få kameraet ut av kurven og få brukt det litt. Fargene på Orkidèen kommer utrolig bra frem med kameraet. Det er stor forskjell fra Mobilkameraet for å si det sånn. Da jeg tok disse bildene brukte jeg blitz. Egentlig er jeg ikke stor fan av blitz, men jeg må si jeg ble veldig fornøyd med disse bildene. Så var det over til fuglebildene. Må bare beklage for litt dårlige bilder. Det er ganske møkkete på vinduet jeg tok bildene igjennom, men håper de ble bra til tross for det.



Linerla er så søt. Og disse bildene kommer rett fra minnekortet. Det er ikke redigert. Vel, det syns jo egentlig. Men jeg må si jeg ble fornøyd med bildene tiltross for møkkete vindu. Jeg ser på dem på PCen min og de er i allefall ikke ute av fokus, det er jo bra! og disse bildene er faktisk de beste jeg har tatt av fugler noen gang. Disse småfuglene er ikke veldig flinke til å sitte/stå stille så man må stå og følge med ganske bra og følge dem med kameraet hele hele tiden for i det hele tatt å kunne få et bilde av dem. Det er ikke som å knipse bilde av blomster forå  si det sånn.

Det vil komme mange flere slike innlegg fremover. Det var veldig gøy å ta bilder med kameraet igjen. Kanskje vente til det er sol ut. Bildene ble litt grå siden det regner ute. Vi får se om det blir bedre når solen kommer frem. Vis du vil se flere av mine bilder i fremtiden er det bare å følge med.

8 kommentarer

Siste innlegg