1. Mai

Gubben var på sjekk på sykehuset i går så da var jeg og lille Oliver alene her. Nå har han endelig fått time til både røntgen og operasjon. Det var virkelig på tide for når har han ventet lenge. Det eneste han vil nå er å komme seg på operasjonsbordet og bli frisk sånn at han kan jobbe igjen. Jeg tror han savner å jobbe. Det er jo veldig deilig å ha noe å gå til og få en rutine på ting. Jeg tror ikke det blir så mye ferie i år, kanskje til vintern igjen. Vis får se. Men i går når gubben kom hjem så dro vi i butikken. Vi hadde ikke mer melk og trengte et brød. Også kjøpte vi litt annet. Og siden jeg ikke har hatt det så veldig lett når han har vært lenge borte så kappet han og mangoen for meg. Nå skal vi prøve å bruke frøet i mangoen. Så får vi se om vi får oss et lite mangotre. Om det ikke bærer frukt så er det forsatt utrolig morsomt å se det spire. Håper vi får et lite tre. Men selve mangoen var utrolig god. Jeg har prøvd mango før og da smakte den beskt og kornete, men jeg tenkte å gi det er nytt forsøk. Nam… da vet jeg hvordan mangoen skal kjennes ut for at den skal være god.

I dag har regneværet tatt over så det blir nok en innedag i dag. Det gjør ikke noe for meg så lenge gubben er hjemme. Da har jeg i det minste noen å snakke med. Vi har nettopp spist frokost. Vi kjøpte halvstekt brød så det ble jo som å spise et helt ferskt brøs når vi måtte varme det litt i ovnen. I kveld blir det redneck, brus og kylling. I mellomtiden håper jeg at vi kan spille litt GTA. Vi får nesten bare se hvordan dagen blir. Men når vi kom ned i dag så hadde faktisk tomatplantene vokst litt til. Dette er så spennende. Til helgen er det spådd veldig varmt så da akal jeg få dem ut. Jeg vil ikke plante dem ute nå som det er kaldt og regner. De må få tid til å satt seg litt først og det er ikke like enkelt om det påser ned. Men nå tenkte jeg å sette hortensiaen under tak. Potta har ikke hull under så da fyller den seg med litt for mye vann om den står ute nå.

Hva skal dere gjøre på denne fine dagen da? Det er jo tross alt 1. Mai.

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg