Innkjøp og fremgang i hagen

Det er utrolig hvor mye vi har fått gjort i dag. Vi var i butikken og fikk kjøpt litt forskjellig (minigjerde til blomsterbed, pallekarmer og drivhus, grønnsaksplanter og frø, solcellelys). I tillegg har vi hentet masse tomflasker som skulle gis bort. Da traff jeg ei jeg jobbet med på et konditori. Jeg la ikke merke til det før hun sa det. Helt sprøtt hvor liten verden er. At vi faktisk møtte på ei som jeg har jobbet med for flere år siden. Det var utrolig hyggelig å møte henne igjen. Også hadde hun en søt hund som gjerne ville leke. Så jeg kastet litt ball med han før vi dro hjem igjen. Nå har vi fått montert paller og drivhus. Det ble utrolig fint. Kjekt å få et drivhus, da er det mye lettere å få tak i diverse planter som trenger det varmere. Så vi kjøpte chili, agurk og pysalis. Det blir utrolig spennende å se om vi får til. Vi kjøpte planter fordi det er litt lettere enn frø. Da har man alt en plante og større mulighet for å få grønnsakene. Så da får vi se hvordan det går. Det er jo utrolig moro å prøve ut nye ting og det finnes jo så mye forskjellig ting å dyrke.

I tilleg til alt dette så kjøpte vi en plante med hule tomater. Disse tomatene er litt søtere i smaken og er jo perfekt til kveldskos foran tven. Jeg får helt vann i munn og gleder meg utrolig masse til alt dette kommer opp. Frøene vi kjøpte nå var koriander, vårløk og salat. Så nå har vi 3 forskjellige salattyper. Det begynner virkelig å bli skikkelig grønnsakshage og det er utrolig gøy. Det eneste som mangler nå er uteplassen, men da må vi finne noen som gir bort paller. Det er ikke så lett for sånne pallesofaer og sånt er veldig populært. Men vi får nok tak i noe. Vi har funnet ut at vi ikke skal lage pallesofa. Ikke i år i allefall. I år blir det bare plateng og noen stoler som vi fant på returpunktet på fyllinga. Men her er i allefall noen bilder av det vi har kjøpt og hvor langt vi har kommet til nå. Så kommer minigjerdet snart opp rundt blomsterbedet.

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg