Grønnsakshagen min

Nok en solfylt dag og jeg har fått gjort gamle materialer fra verandaen, til noe helt nytt. Så i stedenfor å kaste plankene har jeg tatt ut de gamle spikerne, kappet dem på saga og stiftet dem sammen til en blomsterkasse. Så kledde jeg innsiden med plast og fylte de med jord. De ble superfine og kostet meg ingenting. Og en gammel kompostinngjerding ble klatring til sukkerter og tomater. Resultatet ble utrolig bra og jeg er veldig fornøyd. Gubben fikk ryddet plass ved garasjen så det ble utrolig koselig. Tomatene har ikke begynt å spire ennå, men det er nok ikke lenge før de kan bli flyttet over i kassene heller. Det eneste som mangler nå er en kasse til rødløken, men det blir nok laget i løpet av helgen. Det er flere planker igjen så den kommer nok i egen kasse den også.

Her er kassene. Veldig enkelt å lage og man trenger ikke bruke masse penger. Jeg likte disse veldig godt. De er bygd med kjærlighet og jeg hadde det utrolig morro. Ja, jeg klarte jo å skade meg da jeg skulle dra ut de gamle spikerne, men ellers gikk det fint.

Slik ser det ut nå. Det kommer nok mere på veggen. Gubben snakket om å kjøpe noen kasser som vi har 2 av på siden. Jeg har veldig lyst til å prøve andre type salater, kanskje lage kasser til flere gulrøtter og noe vårløk. Vi får se hvor langt vi kommer. Men en ting vet jeg; det skal bli urtehage! Urtene kommer mest sannsynlig på verandaen. I forhold til blomster og grønnsaker så kommer dette til å bli den beste sommeren hittil. Så får vi håpe at ingen dyr eller barn kommer og ødelegger dette. Jeg er mest bekymret for alle disse fuglene. Vi får bare håpe på det beste, selvom man tror det verste. Men hittil ser det i allefall veldig fint ut.

6 kommentarer
    1. Flink du er. 🙂 det er nå jeg skulle ønske vi hadde hage så jeg kunne gjort noe mens Fredrik ligger å sover. 🙈 kos deg i finværet.

    2. tusen takk heidi. ^_^ ja, også er det så deilig i solen. men man kan jo ha minidrivhus eller tomatplante inne. alltid plass til noe ^_^ urtepotter på kjøkkenet f.eks. 🙂 kos deg masse du også.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg