Jeg gjorde det faktisk!

I går ble det plutselig veldig mye og jeg fikk ille vist dere hvordan resultatet ble. Vel, vi ble ferdige med verandaen (utrolig nok). Jeg møtte på et lite hinder underveis. Jeg fikk nemlig vondt helt nederst i magen, men jeg kunne ikke la det komme i veien for jobbingen. Så jeg tok en liten pause inni mellom sagingen. Men jeg klarte faktisk å kappe alle plankene vi trengte til verandaen. Gubben skal jo ikke løfte så det ble jo ganske mye jobb på meg i går, men det var bare gøy. Jeg fikk til og med mer erfaring med drillen og klarte til slutt å skru skruene perfekt inn. Om man aldri gir opp så klarer man det til slutt! Og når tantebarna mine klarer å gjøre det så må tante ta seg sammen og lære seg det hu også. Kanskje jeg klarer å sette opp noe av gjerdet også eller kanskje lage sitteplassen vi har snakket om, hvem vet… Men en ting er i allefall sikkert, det var utrolig morro og jeg lærte noe nytt. Jeg er vel kanskje mer handy enn det jeg trodde, jeg må bare tørre å gjøre det.

Planene fremover nå er å bygge tak og kanskje en vegg. Også må det jo pyntes opp litt. Jeg har alltid ønsket meg en urtehage så vi får se om det går ann å få til ute på denne verandaen. Men det er jo ikke bare verandaen som skal bygges. I år håper vi å få gjort utrolig mye mer. Vi må støpe og bygge gjerdet, det vil jo ta litt tid. Det må graves og støpes. Dette tar vel opp til 3 dager å tørke. Så må gjerdet bygges og porten festes. Vi har fått en jern/stålport av foreldrene til gubben så vi sparer jo mye penger der. Når gjerdet er satt opp må vi finne noen solide paller som gis bort. Det skal brukes til å lage sitteplass nederst i hagen. Først gulvet, så må det kles inn med planker. Så skal vi lage sofa av paller.

Innimellom alt dette så skal vi lage såkasser til tomatene og sukkerertene. Det begynner å haste litt siden sukkerertene har blitt såpass høye. Det er mulig vi får gjort det i dag, men jeg vet ikke hvor mye jord vi har. Så dette kan jo bli spennende. Men de må i allefall ut, Ut, UT!! Får håpe vi komme i gang med kassene i dag.

4 kommentarer
    1. Å snekre terrasse er moro, her var det gubben som kappa og jeg som drillet når vi laget vår :-)) Men jeg husker at jeg stakk tommestokken mellom hvert bord før jeg skrudde de fast 🙂 Dere har vært superflinke. Nyt hva dere har fått til – håper sola er hos dere i dag :-))

    2. morro å holde på med prosjekter sammen. 🙂 tusen takk. jeg prøver så godt jeg kan å lære meg noe nytt og få hjulpet til mest mulig. her er solen og blå himmel. helt nydelig. så nå skal vi kose oss litt på den nye verandaen. 🙂 ønsker deg en flott lørdag. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg