Kjenner du deg igjen?

Jeg kjenner på meg at i dag blir en veldig rolig dag. Det gjør ikke vondt i magen, men vis jeg beveger meg mye i løpet av dagen så vil jeg nok få en ganske kjip dag videre. Om jeg kan unngå det med å holde sofaen så gjør jeg det. Det kan fort bli stygt vis jeg ikke holder meg i ro. Det er en av de “fine” tingene ved å være kvinne… dette ødelegger så mye (ikke bare for meg) for alle kvinner som sliter med mensensmerter. Det ser jo ikke veldig bra ut på verken skole eller jobb. Jeg blir 10 ganger verre om jeg bruker paracet/ibux/voltarol og må egentlig bare kjempe meg igjennom smertene. Noen ganger har jeg ikke smerter i det hele tatt og kan gjøre hva jeg vil, andre ganger er det som ille at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg. Jeg pleier å ligge dobbelt i senga, men når det ikke fungerer så blir jeg smågal og får helt panikk. Jeg gråter, blir helt utslitt og i løpet av noen timer pleier jeg å sovne av utmattelse. Om det bare var en bedre måte å håndtere disse smertene på. Men man må vel bare bite i det sure eple. Heldigvis går det over om jeg ikke beveger meg så mye etter å ha sovet. Jeg syns bare det er så kjipt at en hel dag skal gå bort på grunn av dette. Jeg har ikke akkurat bedt om det… jeg får vel bare krysse fingrene og håpe at det ikke blir så ille denne gangen. Jeg hadde SÅ lyst til å gå en tur i dag, men det kan jeg nok bare glemme. Kanskje det blir en kveldstur i stedenfor. Jeg får vel bare vente å se. Smertene pleier å komme rundt kl.12-2 og vare helt til kl.4-6. Ja, 4 timer med et skikkelig smertehelvete. Og nå i dag våknet jeg med hodepine så hurra for meg… max uflaks i dag. Jeg håper egentlig bare at jeg orker å gå ut og nyte solen, den er virkelig fantastisk i dag. Men først et par timer på sofaen uten å bevege meg noe særlig…

Spørsmål til dere andre kvinner der ute:
Hvordan takler dere smertene?
Noen som ikke har smerter eller andre plager?

6 kommentarer
    1. Smertestillende, gåtur og varmeflaske pleier å hjelpe meg. Sliter en del med det samme, men et av disse over pleier å hjelpe meg så det blir en ok dag =) Håper din blir så bra som den bare kan =))

    2. Jeg pleier å gå i dusjen og dusje i varmt vann. Er ikke alltid det hjelper, men noen ganger. Jeg gruer meg til jeg får ordentlig mensen. Er som deg, andre dager kan jeg ha veldig vondt men pen ganger kan jeg nesten ikke merke noe. Har du snakket med legen om Det? Om du evt har cyster på eggstokkene? Da kan mensen være veldig vonde! Grusom vonde som du beskriver. En håper du slipper mye smerte denne gang 🙂

    3. varm dusj hjelper litt, men ikke så mye etterpå. ja, en av de fine tingene med å gå gravid hehe. får håpe det blir bedre for deg. etter graviditeten KAN mensensmerter bli bedre. har hatt smerter siden første gang jeg fikk det. moren min og søstern har på samme nivå. så er nok arvlig.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg