Chipotle, hva er det?

Jeg fant potetgull og popcorn til 2,- pr pose. Så da tenkte jeg at jeg skulle kjøpe det så klart. Vel, i går smakte jeg på popcorn med cheddar og det ble litt for kvalmende med mye på en gang (en stor håndfull), men den hadde en utrolig god smak. Det var ikke noe å si på smaken, men for mye av det ble veldig kvalmende for meg. Så vis jeg skulle gi et terningkast for denne så ville det blitt 4. Er du glad i cheddar så er denne noe for deg! Vis du blir fort kvalm ville jeg funnet noe annet for lørdagsgodt. Men over til potetgullet fra Maarud. Denne inneholder cheddar og chipotle. Jeg ante ikke hva chipotle var, men syns chedder hørtes godt ut. Vel, la oss bare si det sånn at for en mild munn vil dette krasje og brenne i munnen din i lang tid etter at du har spist den.  På scovilleskalen så ligger denne såkalte chipotlen på 2 500- 5 000 scovillegrader. Dette er nemlig en type chilli. Det ville såklart vært veldig fint å vite før den gikk inn i munnen min, men jeg tenkte jo ikke så langt at jeg sjekket opp dette. Første 3 potetgullene gikk greit, men nå kjennes det ikke like behagelig ut i munnen. Gubben min derimot elsker sånn type potetgull som har mye sterk smak. Så ja, den er beregnet til mennesker med dårlig smaksløker eller de som har trent opp smaksløkene til sterk mat (eller i dette tilfellet, potetgull). Det var en utrolig god smak på det, men jeg liker ikke sterke krydder så dette blir terningkast 3 for min munn (terningkast 6 for en munn som tåler det).

Nei, dette er ikke sponset eller noe. Men jeg ville skrive om dette fordi jeg aldri har prøvd dette før og syns nye smaker er spennede. Om du kunne tenkt deg noe lignende i senere annledning så si gjerne i fra i kommentarfeltet. Har du en favoritt middag/godteri eller drikke så si i fra. Jeg vil gjerne prøve nye ting.

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg