Vårtegn

Dagen i dag begynte egentlig utrolig bra. Vi snakket litt før vi bestemte oss for å gå en tur. Jeg vet ikke hvor lang tur vi gikk, men det var vel mellom 3 og 4 km tenker jeg (kanskje mer). Det er jo strålende sol og det ble en veldig fin tur. Eneste er at jeg er veldig skjelven, men det går nok over. Jeg tenkte jeg skulle hoppe i dusjen nå, men først vil jeg vise dere noen fine bilder jeg tok mens vi var på tur. For nå som snøen begynner å bli borte så kommer det jo vårtegn. Det er jo så utrolig koselig med både knopper på trærne og hestehov langs veiene. I dag var jeg på utkikk etter hestehov og etter litt leting så fant jeg dem. Noen her og noen der, men de har kommet! Så her er et par bilder av de nydelige vårblomstene.

Som dere ser så er det ikke blitt så veldig grønt ennå, men det kommer snart. Jeg kan nesten ikke vente med å se grønt gress, blomster på epletrær og ikke minst NULL SNØ! Så nå har vi strødd snøen utover der hvor det ikke er noe, så kanskje det blir fortere borte. Jeg vil jo bare få satt i gang grønnsakshagen for fult jeg nå. Jeg har så lyst til å så gulrøtter, poteter, tomater osv. Dere som har fulgt med vet jo at jeg allerede har begynt å så inne. Sukkerertene har virkelig fungert bra så det kommer jeg til å gjøre flere ganger. Jeg tok jo ertene og tørket dem fra fjordårets sukkererter. Så da har jeg jo spart penger der også. Så får vi se hvordan resten blir, om det blir noe ut av dem. Eller så må jeg vel kjøpe noen frø på plantasjen. Men det viktigste er å ha tålmodighet. Det spirer ikke over natten. Det kan ta en stund. Så vi får vente å se.

Men nå får jeg hoppe i dusjen!

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg