Grønnsakshage

Alt har egentlig bare stoppet helt opp i dag. Alt blir 10 ganger så vanskelig som det pleier. Jeg har fått sett litt på videoen om å bruke grønnsaker til å dyrke med da. Fått mange nye ideer som jeg har lyst til å teste ut. Jeg har gjort en av metodene i dag. Det var å kappe en tomat i 2 og legge den i jorda. Så vi får se hvordan det gåt. Sukkerertene fra i fjord har i allefall begynt å spire. For øyeblikket står alt i vinduet, men når snøen har smeltet og sommeren begynner å vises ute så skal alt dette pottes om og ut i hagen. Ja, vis vi ikke finner oss/bygger et drivhus. Jeg syns dyrking av grønnsaker, blomstring av planter og frukttrær er så spennende og gøy å følge med på. Også er det jo morro å prøve noe nytt. I fjord plantet vi plommetre i hagen, noe vi ikke hadde fra før av. Hvem vet hva vi finner på i år. Jeg vill i allefall ha masse fine planter som kan komme igjen og igjen. Jeg har bl.a vurdert hortensia i en stor potte. Vi har også snakket om pære og epletre, men vi har ikke så stor hage så vet ikke hvor vi evt. skulle satt det. Det er så mye vi har snakket om å ha i hagen at jeg vet egentlig ikke hva som skjer her. Men dyrke grønnsaker er ikke noe spørsmål, det er i full sving. Både sukkererter, tomat, agurk og paprika. Forløpig er det bare sukkerertene som har spiret opp, men kanskje det kommer noe mer snart. Vi får bare vente å se. Det hadde vært utrolig spennende å fått tomaten til å spire.

Jeg har lyst til å prøve noen flere ting. Nå har vi jordbær ute i hagen, men det er en liten liste over ting vi ikke har prøvd som ville vært morro.
Her ser du listen:
Gulrot
Avokado
Mango
Ananas
Rødløk
Hvitløk
Gressløk
Urter
Purre

Også har vi satt poteter et par år og det har vært kjempesuksess. Så det blir vel en liten potetåker i år også.

Har du prøvd å så noe?
Hva har du i din grønnsakshage?

6 kommentarer
    1. Så morro! Jeg har ikke fått lagt noen frø i år (enda) pga flytting og slikt, men gleder meg til neste år 🙂 Da skal det bli grønnsaksparty 😀

    2. ja ikke alltid like lett å få tid når andre prioriteringer står høyere. 🙂 men utrolig gøy å så grønnsaker 🙂 håper du får gjort det mer neste år. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg