homofili og likestilling

det var meningen at jeg skulle slappe av i dag, men så er det en million ting som surrer i hodet mitt. jeg valgte derfor å skrive et blogginnlegg. for dere som leser bloggen min vet jo egentlig ikke så mye om meg ennå. så da tenkte jeg at jeg kunne skrive litt mer om meg. i forrige innlegg fortalte jeg dere litt av min historie og hvordan den har formet meg og gjort meg til den jeg er i dag. MEN… hvem er jeg egentlig? vel, det skal dere få et litt større innblikk av i dag. for det er så mange sider av en person. det er vanskelig å fortelle om alt på en gang. så i nå skal jeg ta for meg hva jeg står for. mine hjertesaker om du vil. for det er så mye jeg syns er galt av mennesker å gjøre. ting som burde vært konsekvenser for, men som ikke er det. ta homofili f.eks. det er så mange flotte mennesker som finner kjærligheten med samme kjønn. har ikke de den samme verdien her i verden som hetrofile? vel, i følge noen mennesker så har dem tydeligvis ikke det. er man homofil eller bifil så er man ikke verdt noe plutselig. jeg mener at dette er bare tull! å finne kjærligheten med samme kjønn, motsatte kjønn eller hva det måtte være er jo rett og slett bare fantastisk. det er noe man skal være stolt av, noe man skal få lov å vise frem på lik måte som alle hetrofile kan uten å få spydigheter. jeg er for respekt for andre kultur, legning og rettferdighet! det er IKKE rettferdig å bli behandlet annerledes om man er homofil, muslim eller kristen for den sak skyld. et menneske har like mye rett til å gå, puste og elske uansett farge, form, legning, religion osv. det som ikke er greit er de som lager bråk, stjeler, utnytter andre og lager kvalme. de personene som faktisk ønsker å leve i fred med sine verdier og problemer, sin stolthet og kultur uten å lage noe form for kvalme eller krig er, for meg velkommen. det jeg aldri har skjønt er hvordan noen kan mene at andre mennesker som bare ønsker forståelse og fred kan være mindre verdt. er vi ikke for likestilling her i Norge? er vi ikke for fred og forståelse? vel, det er ikke akkurat det dere viser ved å slenge dritt til homofile og muslimer bl.a. ja, det finnes alle type mennesker som ikke burde fått lov å gå i gatene med oss, men det er ikke slike mennesker. mennesker som hater, som kriger og som dreper andre kan være både homofile, muslimer og mye annet som dere der ute hater så utrolig mye. MEN la oss ikke dra alle under en kam! bare fordi du har vært borti en voldelig og farlig nordmann betyr ikke det at alle er sånn. vi tror at Norge og nordmenn er så mye bedre og fredligere enn andre kulturer. vi tror at vi har det beste landet og at vi står sammen som èn, men å stå der og mobbe en homofil eller en brunhudet person er ikke noe bedre. folk blir banket fordi dem er homofile. folk syns det er ekkelt og unaturlig fordi dem er av samme kjønn, men ærlig talt! skal vi mobbe de som har funnet kjærligheten? skal vi banke opp de som bare ønsker å være lykkelig? skal vi lage mer urettferdighet og elendighet? er det ikke nok allerede? jeg er for homofili og jeg er stolt av det! jeg er for kjærlighet og likestilling for alle. hvorfor er ikke du?

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg