Oppskrift: Cappuccino crinkle cookies

Har du lyst til å prøve noe som ikke alle andre lager til jul? Da vil jeg anbefale disse nydelige småkakene som smaker helt nydelig og ser jo utrolig vakre ut på årets kakefat til jul. De er også veldig enkle å lage. Så hvis du blir fristet av bildet så finner du oppskriften under her. Jeg vil hvertfall anbefale deg å prøve denne oppskriften for den er utrolig god.

Du trenger:

100g smør

2,25dl brunt sukker

1,5dl kakaopulver

1ss kaffepulver (løser seg opp i vann)

1ts natron

1ts malt kanel

2 eggehviter

0,75dl vaniljeyoghurt

3,25dl hvetemel

+ melis

Slik gjør du:

forvarm ovnen til 175c

pisk sammen smør, brunt sukker, kakaopulver, natron og kanel.

Pisk inn eggehviter og yoghurt.

Tilsett hvetemel, litt etter litt.

La gjerne deigen stå i kjøleskapet til dagen etter.

Rull små kuler av deig i melis.

Plasser på stekebrett dekket med bakepapir. Pass på å ha god plass mellom hver kule slik at de har plass til å smelte utover litt.

Stek dem midt i ovnen i 8-10 minutter.

Avkjøl dem på rist og legg dem i en kakeboks til oppbevaring.

Og så enkelt kan du altså lage disse nydelige småkakene. De er perfekte til julen, men også generelt om du f.eks skal ha gjester til kaffe.

Følg med for flere nydelige oppskrifter på julekaker nå i julen. Du finner linken til bloggen sin facebookside under her. Der, og kun der legger jeg ut alle linker til oppskriftene. Og om du er like glad i julen som meg er det mye innhold som kommer ut på min youtubekanal. Du finner også link til den under her. Anbefaler å sjekke den ut og gjerne abonnere på kanalen min. Det hadde gjort meg veldig glad og hjulpet meg masse. Så håper jeg denne oppskriften passet deg og virker spennende å prøve ut.

Følg meg her:

Facebook(bloggen) Instagram Youtube

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg