Oppskrift: havre sandwichbaguetter

Jeg har jo allerede lagd fine sandwichbaguetter, men det er jo fint og ha noe å velge mellom. Så jeg prøvde meg på en variant med havremel. Du ser resultatet under her. Og oppskriften kommer også. En variant du virkelig burde prøve. Det blir en luftig og lett deig å jobbe med. Har du ikke fått med deg mine fine sandwichbaguetter så kan du sjekke ut oppskriften HER.

I dette innlegget skal vi fokusere på denne varianten med havremel. Deigen er lett å jobbe med og de smaker helt fantastisk. Og det kommer fra ei som ikke er noe særlig glad i brødmat generelt, men disse gir meg faktisk lyst til å spise noe annet enn loff. Så om du er lei av brød til frokost eller bare vil ha noe som smaker bedre så har du en flott oppskrift her:

Du trenger:

4½dl vann (40°c)

2ss sukker

1 pk gjær

3ss olivenolje

2ts salt

6dl hvetemel

5dl havremel

Slik gjør du:

Ha varmt vann i en bolle sammen med sukkeret.

Løs opp sukkeret i vannet før du putter gjær oppi.

La det stå i et halvt minutt før du tilsetter resten av ingrediensene.

Bland alt godt sammen til du har en fin og luftig deig. Den kan være litt løs, men det gjør ingenting.

La den heve i 15 minutter.

Del den i 5 deler, rull og lag avlange pølser.

Legg dem på stekebrett med bakepapir.

Snitt tre ganger, pensler med egg og dryss over havre.

La de stå til heving i 30 minutter.

Stekes på 190°c i 20-25 minutter.

Dette er jo ikke min faste dag å publisere en oppskrift på, men jeg tenkte det var bedre å komme med noe sånt når jeg ikke vet hva jeg skal skrive om. En oppskrift er mye bedre å publisere enn at jeg ikke har en god dag. Også er det en annen grunn til at jeg kommer med litt ekstra oppskrifter nå, men det er en liten hemmelighet. Bare følg med på bloggen så vil du få vite det snart. Jeg tror dere kommer til å like dette.

Følg bloggen på facebook HER for mange flere oppskrifter.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg