Ikke søvn, men fikk tatt oppvask

Så sitter man faktisk her kl.06:00 på morgenen og lurer på hvor nattens søvn ble av. Det stemmer, jeg har ikke sovet noe i natt og jeg er heller ikke trøtt. Så hva gjør jeg når jeg absolutt ikke får sove om natten? Jo, jeg tar oppvasken. Eller det hele startet egentlig da jeg begynte å se på julepynt i går. Når jeg har sittet alene i stua så har det gått i det og når samboeren min gikk å la seg så satt jeg på mobilen til klokka plutselig hadde blitt 04:00. Jeg innså at det kom ikke til å bli noe søvn så derfor reiste jeg meg opp og begynte å gjøre noe fornuftig. Det er ikke sånn at jeg satt med mobilen i hele går. Nei, jeg har gjort en god del andre ting også. Det ble litt film i går, men også yatzy og tur med samboeren. Dessuten brukte vi mye av dagen til å prate og det var utrolig koselig. En lang og koselig samtale er alltid hyggelig. Så dagen i går ble faktisk fylt med ganske mye fint og jeg klarte å snu dagen til slutt.

Hvorfor jeg ikke har fått sove er et helt annet kapittel. Helt ærlig vet jeg ikke og jeg har en følelse av at jeg heller ikke får vite det. Det kan jo egentlig være det samme. Jeg får jo ikke sove noe mer bare fordi jeg vet hvorfor jeg ikke får sove. Sånn fungerer det ikke. Nei, jeg får bare håpe at jeg får en god natt søvn til kvelden igjen (hvis jeg ikke sovner på dagen). Sånn utenom søvnmangel så går det egentlig ganske greit. Jeg har som sagt begynt på oppvasken og en del av benken er helt ren allerede. Om det fortsetter sånn så har vi nok et helt rent kjøkken i løpet av dagen og det betyr at jeg kan pynte der også. Det blir ikke så mye pynt siden jeg trenger mesteparten av plassen til baking, men noe pynt skal så klart komme på kjøkkenet også.

Ellers så har juletreet kommet opp og hele stua er full av JUL. Det eneste som stopper meg nå er mangel på julepynt. Jeg trodde jeg hadde mer enn nok fordi det var det i fjor, men jeg tenkte jo ikke på at vi har mye mer benkplass i år som må fylles. Derfor har jeg sett på sikkert 30 forskjellige nettbutikker for å finne noe fint, men ikke alt for dyr julepynt. Til slutt kom jeg over noen ting som jeg bestilte. Det kommer på bloggen så fort jeg får det så klart. Og da vil jeg vente litt med å vise dere stuebordet fordi jeg har bestilt en løper som skal på bordet.

Det er altså hva som foregår akkurat nå. Lite søvn (vel, ingen søvn akkurat nå) og mye som blir gjort. Akkurat det er ikke en veldig god kombinasjon så jeg vurderer å prøve (nok en gang) å sove. Det ville vært fint med et par timer på øyet. Også skal jeg fortsette på kjøkkenet når jeg våknet (hvis jeg sovner i det hele tatt). Så det er altså planen for dagen i dag. Kjøkkenet blir nok det eneste jeg kommer til å gjøre i dag fordi det krever ganske mye. Kanskje vi har et helt ryddig og rent kjøkken i løpet av dagen i stedenfor i løpet av neste uke som jeg trodde. Det tar egentlig ikke så lang tid bare man setter i gang. Sånn er det jo med det meste. Setter man i gang og gjør noe så tar det mye kortere tid enn man trodde. Det krever mye og man har kanskje ikke ork til så mye annet resten av dagen, men da har man i det minste fått gjort noe produktivt. Sånn er det hvertfall jeg tenker. Bedre å bare få det gjort enn at det skal plage meg eller irritere meg for at det ikke er gjort. Så da får vi se om jeg får sove eller om resten av kjøkkenet blir rent og ryddig først.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg