En liten forskjell kan gjøre mye

Jeg er endelig ferdig med å filme 2 videoer som da kommer fredag og tirsdag på min youtubekanal. Det tok 2 timer å filme og 30 minutter å redigere. Så nå er jeg ganske utslitt og jeg er veldig klar for en liten pause foran tven. Planen var å få gjort ganske mye jobb i løpet av denne dagen og det syns jeg absolutt jeg har fått til. Ikke bare har jeg blitt ferdig med 2 videoer og redigert dem ferdig, men jeg har jo også jobbet masse med bloggen i tillegg. Det føles veldig godt å være ferdig med så mye og at jeg nå kan ta en pause, men det betyr jo ikke at jobben er over.

I løpet av kvelden skal jeg skrive ferdig den siste historien jeg trenger til oktober. Jeg skal også skrive ferdig en oppskrift som kommer i november. Det er bare så kjekt å ha ting klart sånn at jeg ikke plutselig glemmer å publisere en så bra oppskrift. Så når jeg har lagd en middag eller bakt noe så skriver jeg alltid ned oppskriften med en gang og gjør alt klart. Sånn vet jeg hvilke dager jeg trenger å lage oppskrifter til videre og hvilke oppskrifter jeg allerede har. Hadde jeg ikke gjort det sånn så ville jeg blitt så utbrent og ikke klart å fungere halvparten så bra som jeg gjør. Alt handler om å kunne ha klart alt sammen sånn at jeg kan slappe av litt ekstra noen dager om jeg måtte trenge det. Den balansen er jeg veldig glad for at jeg har og den har også reddet meg mange ganger.

Men nå har jeg jobbet så mye i dag og jeg har blitt ferdig med så masse at jeg føler en pause er virkelig fortjent. Det føles godt å kunne senke skuldrene og ikke trenge å tenke på alt som må gjøres fordi nå har jeg gjort det. Ja, jeg har faktisk vært så effektiv i dag at jeg fikk vasket vinduene i leiligheten også. Så nå skal jeg kose meg med en film, litt sukkerfri brus og frukt. Kanskje til og med en kopp te litt senere i kveld også. Bare kose meg skikkelig og ikke tenke så mye på jobb. Det kan jeg heller tenke på senere. Akkurat nå blir det film og lettbrus. Som jeg bare må fortelle dere at jeg begynte å drikke for en stund siden og jeg har ikke drukket brus med sukker siden. Den vanen har jeg altså klart å kvitte meg med helt. Ikke noe brus med sukker er jo en helt fantastisk endring for meg. Jeg tror også det har hjulpet ekstremt mye på vekten fordi brus er noe av det jeg har drukket veldig mye av. Det å klare og kutte ut den med sukker føles veldig godt. I tillegg har jeg ikke drukket noe saft og nesten ikke noe juice heller. Som regel går det i farris med smak, brus uten sukker og vann med isbiter. Når jeg ikke drikker kakao og te, men det er ikke så ofte som det høres ut.

Jeg trodde endringer var helt umulig, men når ser jeg jo at det faktisk går om man ikke er helt besatt av å gå ned i vekt eller endre så mye på en gang. Da kan man faktisk gjøre permanente endringer og man vil faktisk ikke savne noe av det man kutter ut. Nå har jeg faktisk ikke lyst til å drikke brus med sukker igjen, aldri. Da hjelper det jo at de har kommet ut med mange forskjellige typer i sukkerfritt. Og med isbiter i vannet er det også lettere å drikke mer vann i hverdagen. Kaldt vann smaker faktisk utrolig godt. Det kommer fra ei som ikke drakk vann i det hele tatt før og som har vært avhengig av sukkerholdig drikke. Man kan virkelig gjøre en endring i livet og like det selvom det innebærer å kutte ut ting med sukker i. For meg har også de små tingene vært det viktigste. Man trenger jo ikke bli veganer eller kutte ut alt som er søtt. En liten forskjell kan hjelpe så utrolig mye.

Følg meg her:

Facebook(bloggen) Instagram Youtube

4 kommentarer
    1. Film tar tid men d lærer sikkert mye av det. Gå ned i vekt er det mange som har plunder med. Skulle ønske at jeg kunne gå ned noen kilo, på tide når nåla viser 90+. Men det er bare og legge seg til bedre og gode vaner drikke mere vann og mindre cola osv. Ha en fin dag.

      1. Om det bare var så enkelt. Men jeg bryr meg ikke om kiloene heldigvis. Var besatt av å gå ned i vekt før, men nå som jeg ikke får noe kommentarer på at jeg har gått opp eller ned i vekt så føler jeg meg mye bedre.

    2. Bra du har byttet ut sukkerbrus med sukkerfri. Jeg gikk ned 6-7 kg bare ved å kutte all sukkerbrus og erstatte det med sukkerfri. Og jeg har aldri vært overvektig eller noe, så hvis du har noen ekstra kg på kroppen som du trenger å gå ned så kommer du 100% til å merke stor forskjell bare av den lille endringen der!

      1. Ja, jeg har allerede merket litt forskjell. 😊 Og samboeren min fikk kjøpt vanlig cola til meg. Smakte ikke godt lengre. Så da har vi brus til vi får besøk hehe.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg