3 nydelige planter

Når man har fått så flotte planter av tante så syns jeg de skal få en plass de fortjener, men det må jo også være plass til dem og sånn at de ikke står i veien for noe. Plassen de får må tenkes nøye ut i forhold til lys og rett og slett hvor det blir finest. De må jo stå på gulvet så det er jo ganske begrenset hvor man har plass, men vi skal nok finne en plass til alle 3 plantene. Tante hadde en kjempestor hawaiirose som gikk helt opp til taket, men det er jo det å ha plass da. Synd å ikke ta den med, men sånn er det med lite hus og mye møbler og ting. Vi har jo en god del planter fra før av, men slike grønne planter har jeg jo ønsket å skaffe meg. Nå fikk jeg de av tante og jeg kunne virkelig ikke si nei til dem. De var nydelige og disse vil gi skikkelig mye av seg. Gubben hadde veldig lyst på planter på soverommet og det syns jeg er en veldig god ide selv, men om det blir disse eller om jeg kjøper noen andre vet jeg ikke enda. Den ene har hvertfall fått hedersplassen i stua ved siden av tvbordet. Det er mer enn nok plass å komme seg forbi så der stod den perfekt. Grunnen til at jeg ville ha den der er fordi den er i ferd med å få blomster og det går jo ikke ann å stue den bort noe sted da. Så den på bildet under blir i stua.

Den er så flott! Her skal den bli godt tatt vare på. Det er veldig god plass rundt den til å vokse seg stor, men jeg håper ikke den vokser alt for fort. Uansett hva som skjer så elsker jeg den og den passer perfekt i stua der den står nå. En så stor plante gir jo veldig mye av seg så jeg tror kanskje det holder med 1 så stor plante i stua også får vi finne et annet sted for de 2 andre. Det kan hende det blir flere slike planter i stua en annen gang, men da må saccosekken ut av stua eller så må vi bytte ut sofaene med 1 sofa. Da er det jo plass til en plante i hjørnet mellom sofaen og veggen til kjøkkenet. Vi får se hva fremtiden bringer. Akkurat nå er jeg veldig fornøyd med slik det er og det vil ikke komme noe mer planter inn i stua på en stund. Da kan jeg hvertfall ikke ha alle disse grønnsaksplantene og frukttrærne her. Alt skal jo vannes, stelles og passes på. Det er jo ikke bare å skaffe seg blomster og planter i håp om at de blomstrer uten vann og stell. Nei, det er faktisk en del jobb å ha planter også.

Over og under ser dere de 2 andre plantene jeg fikk. Hvor disse blir plassert er jeg ikke helt sikker på, men jeg har jo tenkt litt på hvor de KAN stå. Jeg syns bare at gubben skal få lov til å være med å bestemme også. Han er veldig glad i planter og liker også å være med på å bestemme. Jeg syns faktisk det er veldig gøy å høre han sin mening om hvordan det ser ut og hvor vi kan ha ting. Noen ganger er det greit å være 2 om en avgjørelse. Og når det kommer til så står planter (eller generelt store ting) så liker jeg å høre hva han syns om mine ideer og høre om han har noen andre ideer så kan vi bli enige sammen om hvor det er best å ha det. Andre ville nok ikke brydd seg, men nå er ikke gubben som alle andre. HELDIGVIS! En mann som engasjerer seg i litt annet enn biler og sånt syns jeg er sexy!

Men uansett… Hvor disse plantene havner vil dere få vite. Akkurat nå har jeg ikke peiling, men det finner vi nok ut av i løpet av dagen om gubben ikke er alt for sliten etter jobb.

Nå skal jeg starte å rydde litt så får vi se hvor langt i kommer, men først skal vaskemaskinen få jobbe litt!

Hva syns du om plantene?
Har du noe lignende hos deg?

6 kommentarer
    1. Formen på bladene på den siste planten virker kjent, men jeg aner ikke om vi har hatt noe lignende.
      Planten på det midterste bildet ser ut som en fredslilje, og det har vi hatt så lenge jeg kan huske. Tror den er giftig.
      Blir snart en jungel hjemme hos deg! ^^

    2. vet ikke hva de heter, men har hvertfall ingen planer om å spise dem hihi. er nok lenge til det blir jungel, men vis jeg skal skaffe meg mer så er jeg på god vei ja. haha men det er jo sååå fint med planter haha

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg