Ukens middager

Jeg tenkte jeg kunne lage en liten oppsummering av middagene vi har hatt denne uken. For alle dager er jo ikke så spennende, men det kan jo være artig å se hva som har stått på menyen allikevel. Kanskje får du litt inspirasjon. Man vet aldri. Det kan jo hende det er noe som frister. Så i dette innlegget skal jeg vise bilder av alle middagen denne uken og fortelle dere hva det er og hvordan jeg har lagd det. Ikke akkurat oppskrifter, men hvertfall hva jeg har brukt.

Mandag: Først startet vi uken med en veldig enkel kyllingrett. Jeg kokte pasta, stekte kyllingfilet i strimler og lagde kyllingsaus. Så kuttet jeg opp en enkel salat og serverte med rømme. Veldig enkelt, men også så utrolig godt.

Tirsdag: Jeg gjorde det veldig enkelt og varmet nuggets i airfryer. Så serverte jeg de med sursøt saus. Enkel og rask middag er veldig kjekt når man egentlig ikke har lyst på noe eller orker å lage noe.

Onsdag: meksikansk gryterett er en veldig grei rett å lage og den passer jo perfekt til å fryse om man  lager for mye eller vil ha noe enkelt til en dag man ikke orker å lage mat. Så jeg lagde likså godt 2 pakker og fikk 3 middager, hvor 2 av dem er i frysern. Til gryterett har jeg alltid hvitløksbaguett og salat fordi jeg syns det smaker best.

Torsdag: Da glemte jeg selvfølgelig bilde. Det gikk litt fort i svingene og jeg var ganske sliten, men middagen denne dagen var veldig enkel. Alt jeg gjorde var å koke makaroni og steke knakkpølser i biter, så blandet jeg det sammen i kjelen. Også spiste jeg det med ketchup på. Utrolig enkelt, men også veldig godt. Jeg skal bli flinkere til å ta bilde av maten.

Fredag: Sommerkoteletter med ris og salat. Dette er det beste med sommeren. Det ville vært enda bedre på grillen, men det fungerer like bra i stekepannen. Jeg syns det er så utrolig godt med den røkte smaken på kotelettene. Også er det enkelt å lage. Så man slipper å bruke kjempe lang tid på kjøkkenet.

Lørdag-Søndag: ikke noe å skrive om her denne gangen.

Er dette noe dere kunne tenkt dere å se mer av?

Følg meg her:

Facebook(bloggen) Instagram Youtube

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg