tur og bilder

Da har jeg spist frokost, pusset tennene og gått en tur. Jeg klarte å huske kameraet så det ble en del bilder. Først prøvde jeg å ta bilder av fuglene som var i skogen, men de ville tydeligvis ikke bli tatt bilde av. Jeg tror jeg brukte 10 minutter før jeg fant ut at det var bedre å bruke tid på å ta naturbilder. Og hvem vet, kanskje jeg en dag får tatt noen fine fuglebilder på tur. Bare ikke akkurat i dag. i tillegg så jeg meg litt rundt for å se om det var noen ekorn i trærne, men det var det heller ikke. Så da ble det naturbilder og jeg må si at det ble noen fine bilder i dag. Dere skal få se noen av dem, men hadde jeg prøvd å laste opp alle bildene så hadde jeg sittet her i dag. Nettet våres er ikke akkurat det beste så det å laste opp bilder til bloggen er ikke alltid like gøy, men la oss se på noen av bildene jeg tok med Sony kameraet.

Og etter et par bilder så gikk tålmodigheten min tom. For når jeg laster opp bilder til bloggen så er det så å si umulig å bruke nettet ellers. Så jeg og samboeren min satt oss ned for å spille yatzy og ble sittende å spille i rundt 1 time. Da hadde egentlig bildene allerede blitt lastet opp, men vi (med vi mener jeg meg) hadde det så gøy. Gjett hvem som vant hele tiden… Ja, det var meg. Nå bryr ikke jeg meg om hvem som vinner å taper. Det viktigste er jo at vi har det fint sammen og at det er gøy. Og vi hadde det utrolig gøy.

Mens bildene lastet opp så satt vi altså å spilte yatzy. Så vet dere det. Nå var det tilbake til å fortelle litt om turen jeg var på. Det føltes helt ærlig ut som jeg var borte i 10 minutter, men i følge samboeren min så var det hvertfall 20 minutter og mest sannsynlig mer. Når jeg er ute og tar bilder av naturen så tenker jeg ikke på tiden i det hele tatt. Det føles jo mye kortere enn det egentlig er. Sånn er det jo alltid når man gjør noe man liker. Jeg er utrolig glad i å ta bilder og finne detaljer i naturen som kanskje ikke andre ser når dem tar seg en tur i skogen. For det er så mye å se om man kikker litt ekstra etter. Nå er jo ikke alle som meg og gidder å bruke tiden sin på å studere bakken når de går tur og det skjønner jeg godt. En tur tar jo mye lengre tid om man skal bruke tiden slik som meg, men derfor er det så fint at jeg kan dele disse bildene med dere. Så kan dere få se det dere kanskje går glipp av når dere går en tur i skogen. For naturen er nydelig og det er utrolig mange detaljer på trærne, i vannet og på steinene. Jeg fikk ikke tatt bilde av alt mulig, men jeg tok jo en del bilder så jeg håper dere har fått sett mye fin natur fra skjermen deres og kanskje ser nøyere på naturen neste gang dere er ute. Kanskje tar noen bilder (om du syns det ser fint ut og vil ha noen fine bilder).

Men ja, fortell meg gjerne hva du syns om bildene og om du vil se mer bilder i månedene fremover. Kameraet mitt er ikke helt friskt, men med mye tålmodighet så skal jeg nok klare å ta mange fine bilder når snøen igjen kommer. Forhåpentligvis blir det en stund til den kommer.

Bloggen på Facebook HER

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg