Småfuglene er tilbake

Her sitter nå jeg etter å ha vært våken siden kl.21:00 i går kveld. Jeg har fått gjort en god del på kjøkkenet i natt og jeg har også vært så heldig å se småfuglene spise på neket som henger på treet utenfor kjøkkenvinduet. For jeg fikk plutselig lyst til å bake noe i natt også tok jeg lang tid før jeg i det hele tatt klarte å bestemme meg hva jeg skulle bake. Så når jeg først klarte å rote meg til å begynne så hadde det blitt lyst ute. Der satt 7-8 fugler å spiste frokost. Det var så utrolig koselig så jeg løpte for å hente kameraet mitt og tok noen bilder, men jeg hadde lyst til å ta noen bilder ute også. Så jeg prøvde å liste meg bortover og rundt hjørnet på huset, men jeg skremte vekk nesten alle sammen og det gjorde meg skikkelig trist. Jeg hadde så lyst til å få tatt noen bilder, men det fikk jeg altså ikke gjort. Hvertfall ikke slik jeg hadde håpet, men da vet jeg det til neste gang. Er det snø ut så går man ikke ut for det bråker under skoene og de blir skremt. Stakkars småfuglene som satt midt i frokosten også kommer dumme meg og skremmer dem bort. Jeg fikk dessverre ikke de bildene jeg håpet å vise dere, men jeg fikk noen veldig fine bilder allikevel. Bare se her:

Det er veldig søte alle sammen, men den siste. Jeg har rett og slett ikke ord. Den er jo så fluffy og nusselig. Jeg har bare lyst til å kose den. Seriøst, den var bare så skjønn. Jeg skulle ønske dette bildet ikke var tatt igjennom et vindu. Da ville det bare vært for søtt. Denne lille tassen kan umulig fryse med denne ulldotten på seg.

Bildene jeg derimot fikk tatt ute er bilde nummer 3 og 4. Det av alle fuglene oppi treet er faktisk tatt veldig langt borte. For da hadde dem blitt skremt og satt seg et godt stykke fra denne gale paparazzien som viiiirkelig har lyst på et nærbilde av en liten spurv eller meis uten at hun må ta det igjennom et vindu. Altså hvis noen har noen gode råd som kan hjelpe meg å få tatt et flott bilde så blir jeg veldig glad. Jeg vet hvordan man tar det, men hvordan i all verden skal jeg klare å komme nærme nok uten at jeg skremmer dem? Det er det store spørsmålet. Akkurat nå klarer jeg ikke stå ute time etter time for å vente på at en fugl skal lande på en grein i nærheten. Mulig jeg kan prøve det i sommer, men det må da gå an å få et nydelig bilde av disse søte småfuglene uten å fryse i hjel først.

Noen tips du ønsker å dele med meg? Og hva syns du om bildene jeg tok i dag?

Følg gjerne bloggen på facebook HER for mange flere bilder.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg