Endelig er det samme størrelse

Jeg var sikker på at jeg aldri kom til å få inn 3mm taper på høyre øret etter å ha forsøkt igjen i dag. Jeg smurte et tynt lag med smelly gelly på en 3mm taper og fikk den ikke igjennom. Så jeg lot den stå i litt og pustet med magen. Den ville ikke igjennom. Så jeg tok den ut og smurte litt ekstra på den. Da gikk den plutselig igjennom med en gang og jeg var så lykkelig (i 2 sekund) til det begynne å verke. Jeg hadde ikke dyttet hardt eller noe sånt, men det verker alltid litt siden hullet i øret utvider seg. Etter en stund så begynte det å roe seg litt ned. Forhåpentligvis går det bra denne gangen. Jeg kranglet litt da jeg skulle prøve å få den inn forrige gang, da jeg fikk inn 3mm på venstre side. Det begynte å bli irritert og jeg måtte ta den ut etter å bare fått den inn halvveis. Derfor måtte jeg ta en lang pause før jeg prøvde på nytt. Når man irriterer øret for mye så kan det gå veldig galt. Heldigvis gikk det bra med meg fordi jeg handlet så fort.

Problemet kommer hvis man holder på lenge, irriterer, dytter osv. Da begynner det å verke og det kan også begynne å blø. Jeg tar veldig godt vare på ørene mine og tok derfor ut denne på 3mm og satt inn den som var et hakk mindre. Dette gjør man for å roe ned øret sånn at man ikke påfører seg infeksjoner osv. Jeg leste grundig hvordan man skal gjøre dette og vet nøyaktig hvordan jeg skal handle når slikt oppstår. Så det tok ikke lang tid før øret var okay igjen.

Så før man skal begynne å utvide øret må man lese veldig nøye på hvordan man gjør det, hva man trenger å kjøpe inn, hvor lang tid det tar og hva som kan skje om man ikke har nok tålmodighet mellom utvidelsene. For når det kommer til å utvide hullene i ørene så må man ha veldig mye tålmodighet. Og det er alltid et øre som vil være lettere enn det andre. Sånn er det bare. Man må bruke god tid og aldri dytte tapers hardt inn i hullet i øret. Det kan ende med katastrofe og det vil man jo helst unngå.

Hvorfor ble det altså litt komplikasjoner med det høyre øret mitt? Jo, jeg prøvde først én gang å få inn 3mm, men den kom bare halvveis. Jeg dyttet 3-4 ganger til jeg innså at den ikke kom til å gå igjennom. Jeg tok den derfor ut igjen og satt inn den som var et hakk mindre. Så prøvde jeg dagen etter, men den ville ikke inn. Jeg forstod egentlig at det ville ta litt lengre tid, men jeg hadde så lyst til å få den inn før vi skulle dra til Bergen så jeg prøvde 1 uke etter. Jeg lot den stå halvveis inn i øret, men så begynte det å verke og jeg skjønte da at jeg bare måtte ta den ut og tilbake med den som var et hakk mindre. Etter å ha rotet med øret og hadde prøvd å få inn denne på 3mm en stund så sa øret i fra. Det begynte smått å verke enda jeg hadde byttet til en mindre taper. Så jeg holdt det rent, prøvde å ikke ta på øret og så gikk det over etter en liten stund. Så jeg har lært at hvis jeg ikke får inn en større størrelse så venter jeg minst 14 dager før jeg prøver igjen.

Nå har jeg ventet i over 1 måned for at øret mitt skulle få lov til å hvile mest mulig. I dag fikk jeg 3mm på plass, endelig! Forhåpentligvis går det bra denne gangen. Nå tenker jeg å vente hvertfall 2 måneder før jeg utvider på nytt, slik at øret får roet seg skikkelig ned frem til neste størrelse skal inn. I tillegg har jeg tatt ut den ene ringen i høyre øret. Jeg skal prøve å sette den tilbake igjen litt senere, men øret må bli bra igjen. Også vil jeg ikke putte fingrene mine for mye borti øret. Det er viktig å ikke få bakterier der. Om det gror igjen så er ikke det akkurat krise. Det er veldig nærme det nederste hullet og det er veldig skjevt i forhold til de to andre hullene. Så langt utpå tuppen av øret. Det har faktisk irritert meg litt. Jeg får se hva jeg gjør. Mest sannsynlig setter jeg på plass ringen igjen hvis den passer. Jeg tok den ut sånn at det kanskje skulle være lettere å få inn 3mm, men jeg vet ikke om det hadde så mye å si. Uansett er det greit å ikke ha den der når øret blir vant til den nye størrelsen.

Nå har jeg hvertfall 3mm på begge ørene. Det har plaget meg veldig mye å to forskjellige størrelser. Endelig slapp den følelsen i magen jeg nesten har blitt gal av. Det er noen ting som jeg ikke takler og det er en av dem. En annen er hvis noen setter lyden på anlegget eller tv på 14 f.eks. det må være 15 eller 10. Ja, ganske forskrudd. Det er desverre sånn hodet mitt holder på. Noe må man jo slite med. Heldigvis er ikke hullene i ørene et problem lengre og jeg er faktisk veldig glad! Endelig! Dette har jeg ventet på i over 1 måned.

Hvis du vil følge med på utvidelse av hullene i øra og alt det andre sprø jeg finner på så kan du følge bloggen på facebook. Da slipper du å gå glipp av noe. Der legger jeg ut link til alle innleggene min. Bare klikk deg inn HER så kan du følge bloggen der.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg