Få system i rotet

I går hadde vi taco så da ble det rester til frokost i dag. Det ble ikke noe romatisk frokost med typen i dag for han har jobbet natta. I dag måtte jeg sitte å spise alene, men jeg er jo aldri helt alene da. Heldigvis for meg så har jeg bikkja. Han er veldig fint å ha når huset er tomt ellers. Det er mye selskap i en hund. Jeg er ganske sikker på at jeg ikke hadde klart den tiden jeg har gått hjemme nå vis det ikke var for bikkja. Jeg har vært igjennom en veldig tøff periode, men den har vært lettere med bikkja. Men la oss ikke fokusere på fortiden. Jeg er mye bedre nå og derfor tenkte jeg å få ryddet litt i dag. Jeg skal starte med stua og så ser jeg hvor langt jeg kommer før jeg blir utslitt. Etter oppussingen så er det mer enn nok som må på plass igjen. I tillegg har jeg jo selvfølgelig flere tanker i hodet om andre oppgaver som må gjøres. Så da er det vel egentlig bare å sette i gang. Det er hvertfall ingenting som blir gjort før man kommer seg opp av sofaen.

Men før jeg kan begynne å rydde så skal jeg en tur ut med bikkja.

Rydding er jo ikke akkurat det mest spennende og som regel ender jeg opp med å gjøre noe anet enn det jeg egentlig tenkte. Allikevel er det en veldig fin regel å tenke på hvordan det kommer til å bli og at det faktisk er verdt det. Også er det jo kjekt å tenke sånn at alt som blir lagt der det ikke skal må ryddes opp. Når man tenker sånn så blir det kanskje ikke fult så rotete. Jeg har vært ganske flink til å legge ting tilbake der dem lå, men når man pusser opp og alt må bort så er ikke det akkurat det første man tenker på. I etterkant derimot skulle man ønske at man trnkte sånn, men ryddig blir det til slutt uansett!

Har du et system hvor ting skal ligge?
Klarer du å holde det systemet?

6 kommentarer
    1. takk i lige måte. hehe, nei man må ha god tid for å klare å lage et system og ikke alle er like heldige å ha en slik gave. jeg liker å lage system og ha orden. jeg bruker så klart mye tid på æ finne et system som fungerer.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg