blomster overalt!

da jeg var ute i stad tok jeg en del bilder av blomster og jeg har lyst til å vise dere flere blomster fra hagen våres og noen fra nabohagene. jepp, jeg har zoomet inn på naboen sin hage! tja, det var jo egentlig opp i luften så teknisk sett ikke. jeg er jo ikke helt sprø heller! men naboen har noen flotte trær som har fått flotte blomster og jeg måtte bare få tatt noen bilder av dem. i tillegg har dem syriner som jeg syns er utrolig flotte. så da zoomet jeg inn med kameraet og knipset noen bilder. men først skal dere få se blomstene i hagen våres.


dette er fra samme pallekarm som de andre jeg har tatt bilde av. vi fant nemlig en haug med løk i bakken da vi skulle grave rundt huset i fjord. vi la dem i pallekarmen og dette er resultatet av det. dette er min favoritt! de er så nydelige og spesielle. måten de ser ut på og fargen er helt fantastisk! jeg liker blomster som stikker seg ut fra mengden! det gjelder vel for så vidt ellers også… ikke bare planter.

og så går vi over til utsikten opp til naboen…


syriner er så flotte. vel, ikke bare ser de flotte ut, men de lukter også himmelsk. hadde det ikke vært for at de tiltrekker seg både småfluer og veps så ville jeg hatt det i hagen selv. hm… lurer på om det finnes noen syrinbusker som ikke vokser i hagen til folk. kanskje jeg kunne klipt og tatt med meg til å ha inne…? de ville sett utrolig flotte ut i stua. for ikke å snakke om at det ville luktet fantastisk! uansett… til neste bilde.

hvor nydelig er ikke dette? frukttrær er bare så skjønne på våren!

og helt til slutt har jeg tatt bilde av dette. jeg aner ikke hva slags tre det er, men det er i allefall utrolig stilig med stående blomster. veldig flott!

som dere ser så er det ikke noe bilde av verken hagen eller huset til naboen så dette er innafor. nå har ikke vi noen høye trær eller busker, men om vi hadde det så ville jeg ikke hatt noe i mot at naboen hadde tatt bilde av toppen av det akkurat. så vi satser på at det går greit.

nesten gang jeg skal gå tur så tror jeg at jeg skal på syrinjakt…

#tenkefjes #syrin #blomst #flowerpower

12 kommentarer
    1. Ei_heks: tusen takk. ja, det er godt mulig. hehe, er ikke så god på slikt men syns det er veldig mye pent da 😛 tusen takk for det, ønsker deg en flott kveld også. <3

    2. Så fargerike tulipaner. Jeg hadde slike i fjor, men måtte kutte ut en del blomsterbed fordi jeg klarer ikke alt lukingen av ugress. Vi har et syrin tre, men det er sent her hos meg. Den har ikke blomstret ennå:)
      Ha en fin kveld:)

    3. Ligaya: åh det var synd. dumt du ikke bare lagde/kjøpte potter/kasser og plantet dem der. da hadde du sluppet å luke også 🙂 syriner er så flotte. 🙂 sliter dere mye med veps og fluer pga. det eller går det greit? 🙂

    4. Nydelig farge på de første blomstene. Tulipaner mon tro?
      Det treet som er på det siste bildet vokser i sentrum av Trondheim. De er kjempefine om sommeren mot blå himmer! Er ikke sikker på hva de er, men det kan være en type kastanje.

    5. Utrolig mange vakre blomster. Jeg også dytter løk ned i pallekarmen. Det er gøy. Ting som man trodde skulle bli kasta på en måte blir fine blomster.

    6. solliv: ja, måtte rydde de vekk så de ikke havnet i haugen med jord/leire 🙂 ganske fint, men skal flytte dem videre når vi bare blir enige om hvor hehe. 🙂 kan ikke kaste fine blomster. og har faktisk funnet 2 planter på fyllinga som folk har kastet som har vært helt i orden. tak dem med hjem og de lever i beste velgående her 🙂 så kaste er ikke et alternativ 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg