Før og etter: planter

Jeg tenkte jeg skulle lage et FØR og ETTER innlegg om noen av plantene. For dere som har fulgt med en stund vet jo at jeg begynte med små frø og har kanskje til og med vært med på hele utviklingen. Men jeg har også fått nye lesere og derfor vill jeg ta et slikt innlegg.
Jeg begynte så smått å så i mars. Først ut var sukkerertene som jeg hadde tørket frø fra forrige årets planter. Slik så dem ut før jeg plantet dem ute.

De ble til slutt de første som fikk plantes ute og slik var dem i starten.

Men de vokste og vokste. Til slutt ble de så store at de trengte litt støtte. De klatret oppover og i dag ser de slik ut.

Tomatplantene ble sådd i potter og tok mye lengre tid før de begynte å vokse. Men når de først kom opp av jorda så var dem utrolig søte. Her er førbilde av tomatplantene.

Etter en stund fikk disse også lov til å komme ut. De trivdes tydeligvis greit ute for i dag står dem med flere blader og har også blitt litt høyere. Tomatplanter tar jo litt tid, men de kommer nok til å skyte i været i løpet av sommeren. Her er bilde av tomatplantene i dag.

Så kom salaten. De bittesmå bladene gjorde at alle type salater så helt like ut, men så begynte det å skje noe her.  Men først et FØRbilde.

Slik ser de forskjellige salatene ut i dag.

Veldig stor fremgang i grønnsakshagen. Men det er jo ikke bare grønnsakene som har vokst. Rosene har også blitt større siden vi kjøpte dem. Slik så dem ut da vi fikk dem.

Og sånn ser de ut i dag.

Og snart kommer det blomster på dem også. Så dette blir veldig spennende fremover. Er ikke naturen fantastisk? Man planter frø og små blomster og plutselig så skyter dem i været. Jeg syns det er veldig facinerende.

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg