Mitt aller første hekleprosjekt

Som jeg viste dere tidligere i dag så har jeg kjøpt inn til en ny hobby. Endelig har alt kommet og det betyr jo at jeg kan sette i gang med mitt første prosjekt. Det har jeg gjort nå og jeg har kommet godt i gang. Og jeg tenkte å fortelle dere litt hvordan det går og hva jeg syns om hobbyen til nå.

Først og fremst krever det mye av kroppen min og tiden min. Hekling er en hobby som tar lang tid. Jeg klarer ikke legge det fra meg før jeg kjenner at kroppen faller fra hverandre. Så jeg har veldig vondt i ryggen og hendene. Dette er vel så å si det eneste negative med denne hobbyen.

Det positive er at det er kjempe gøy å drive med. Man må bruke hode og det går mye i å telle. Da hjelper det jo å holde hodet i gang. Noen ganger trenger man jo litt av i hverdagen også. I tillegg er det veldig enkelt når man først kommer inn i hvordan man gjør det. Ja  også er det så utrolig mye fint man kan lage. Jeg skal ikke si hva jeg lager nå, men når den er ferdig så kommer jeg til å vise dere. Dette er definitivt en hobby jeg kommer til å holde fast på. Selvom hendene verker så er dette alt for moro til å legge fra seg.

Så jeg tenker å hvile hendene og ryggen min litt nå før jeg fortsetter å hekle. Jeg kan jo si såpass at det er et dyr jeg hekle. Å hekle duker ser veldig gøy ut, men det må jeg nok undersøke litt nærmere hvordan man gjør det. Kanskje jeg kan få heklet duker til både halloween og jul etterhvert. Vi får se.

En ting er jeg hvertfall helt sikker på og det er at jeg kommer til å bruke mye penger på garn i fremtiden. For dette er noe av det morsomste jeg har gjort. Det høres kanskje kjedelig ut, men å hekle figurer/kosedyr er faktisk veldig gøy. Så hvis du leter etter en hobby så er denne hobbyen faktisk noe jeg anbefaler. Vel, om du ikke sliter med leddgikt eller noe sånt. Jeg kjenner bare med fibromyalgi at det verker skikkelig. Allikevel verdt det da. Nå gleder jeg meg skikkelig til å se hvordan resultatet blir. Også gleder jeg meg til å velge en ny figur jeg kan begynne på etter det.

Jeg må definitivt sette av 1-2 dager i uken til hobby nå som jeg har noe jeg virkelig liker å gjøre. For det kommer til å ta mye av tiden min om jeg skal holde på med dette hver dag. Det er jo så mye annet å gjøre også. Uansett er det greit med litt variasjon i dagene.

Følg meg her:

Facebook Instagram Youtube

2 kommentarer
    1. Dette er bra for deg og blir sikkert fint. Bra med en hobby og du blir sikkert like god på hekling som du er når det gjelder matmaging. Ha en fin kveld.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg