Min favorittdag hittil i år

Dagen i dag har vært litt sånn opp og ned, men så tok jeg og samboeren min en liten tur. Da begynte energinivået å stige og jeg følte meg så mye bedre. Det er nok vanskelig for andre å forstå hvor viktig det er for meg å komme meg ut i frisk luft, men jeg tror nok samboeren min har forstått det. Humøret mitt var så langt nede når han spurte om vi skulle gå tur. Når vi kom ut så var det litt bedre for hvert skritt og når jeg kom hjem så var jeg så glad og full av energi. Det begynte med at jeg lagde middag og ryddet litt samtidig. Etter at vi hadde spist middag så tok jeg masse oppvask og ryddet litt til. Samboeren min hjalp meg ut med søppel så jeg føler at vi er på god vei til å få et ryddig hjem igjen. Men nå kjente jeg at jeg trengte en liten pause fra oppvasken. Kroppen min er ganske sliten og jeg skjelver, men humøret mitt er så mye bedre enn i stad. I dag trengte jeg virkelig en gåtur. Det satt liksom i gang noe inni meg.

Det er lenge siden jeg følte meg så bra som jeg har gjort nå de siste timene. Man må nesten bare nyte det mens man kan fordi man vet ikke hvordan humøret og energien er i morgen. Det kan hende jeg er inne i en gang god periode, men man vet aldri. Sånn er det å ha depresjon. Jeg vet aldri hvor jeg har meg selv, men jeg prøver å gjøre det beste ut av den gode tiden jeg har. Jeg har lyst til å lage masse gode minner på disse dagene og tenke på de dagene når jeg har en dårlig periode. For da kan jeg tenke at det er disse dagene jeg jobber for å få flere av i livet. For vi har alle dårlige dager, men noen har mindre antall dårlige dager enn andre og jeg har lyst til å være en av dem. Jeg har lyst til å samle sammen venner og ha energi til å delta i samtalene og være til stede, ikke bare fysisk. Det er jo noe jeg savner veldig mye.

Men i dag er en god dag og det kjenner jeg på hele meg, helt ut til fingertuppene. Det er en så god følelse å føle at man er til nytte og kan bidra her hjemme. Det er rart å si det, men å gjøre husarbeid gjør meg så utrolig glad. Så nå tenkte jeg å henge opp en klesvask og få støvsugd litt. Etter det så får jeg se om jeg orker noe mer i dag, men da kanskje jeg får sove bedre i natt siden jeg har brukt kroppen. Vi får se hvordan det går. Nå er jeg egentlig bare gira og klar for enda mer husarbeid. Det er som om energien bare fylles på og humøret blir bare bedre og bedre. Dette er en av mine favorittdager i år.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg