Føler meg flink i dag

Etter 1t og 30 minutter så var faktisk ene delen av stua helt ryddig vis man ser bort i fra masse verktøy som gubben har satt fra seg og et treningsapparat som skal selges. Abdoer Twist er vel det treningsapparatet jeg har brukt minst nettopp fordi det tar så mye plass. Vi har ikke så mye plass og jeg har andre treningsapparater i tillegg så dette må desverre ut. Det er jo egentlig litt greit å få bort noe fra stua. Dette apparatet ville ikke hatt plass i gangen sammen med resten av treningsutstyret uansett. Nå er det bare å se om den blir solgt. Den må jo hentes her så det er jo begrenset hvor mange folk som kan være intressert i denne. Det ville vært fint om det var noen som ville hatt den da. Det er jo et skikkelig bra treningsapparat som kostet godt over 1000,-.

Grunnen til at jeg blogger og tar en liten pause nå er fordi det ble så utrolig varmt. Nå har jeg ryddet alt som lå på klesstativet (det var ikke lite), ryddet alle plantene til den ledige kroken i stua (der treningsapparatet stod) og fått kostet gulvet. Jeg har ryddet inni glasskapet og litt sånne småting også. Tiden går veldig fort når man først gjør litt i huset.

Etter å ha tatt en liten pause nå så tenkte jeg at jeg skulle rydde sofaen (der har det blitt lagt mye forskjellig). Jeg tenkte også jeg skulle rydde stuebordet og vaske ned det. Det blir veldig for bikkjehår og smuler på bordet. Når man har tørket støv så kommer det hår og støv der med en gang. Man rekker ikke engang å vaske ferdig bordet, så ille er det faktisk. Derfor vasker jeg bordet under 1 gang i uka og tørker over bordet når vi skal spise her eller ha gjester (vis jeg vet de kommer). Nå er det på tide å gi bordet en vask igjen.

Jeg prøver å få gjort mest mulig før gubben kommer hjem som vanlig er han en tur innom foreldrene etter jobb siden dem bor 5 minutter unna så er det jo ikke noe problem for han. Det er jo egentlig greit for meg også for jeg får gjort noe uten at han henger over meg eller prater hull i hodet mitt. Det er bedre å gjøre husarbeid når han ikke er til stede, med mindre han hjelper til. Det er jo veldig koselig når vi jobber sammen, ting blir gjort mye kjappere.

Sånn ser det ut nå og det er rett og slett fordi jeg ikke har fått modnet alle tomatene enda. Når det er gjort så skal disse plantene kastes. Resten er paprikaplanter, mango og diverse andre ting. I år får dette bli grønnsakshjørnet, men til våren håper jeg å ha en skjenk eller noe her.  Det er så klart ikke et must, mem det ville vært fint.

Men nå er det på tide å komme seg opp fra sofaen igjen. Jeg har lyst til å ha hele stua ryddig. Det hadde vært moro å hatt det ferdig til gubben er hjemme igjen. Han har syntes det er kjipt at den andre sofaen er stappfull av alt mulig og ikke kan brukes. Jeg syns det er helt greit (ikke at det er rotete) for da sitter han med meg i samme sofa og det er jo mye koseligere det. Jeg har egentlig lyst til å bytte sofa så vi har kun én, men at den er større. De sofaene vi har nå begynner å bli stygge og de er jo hønngamle. Vi fikk dem gratis på finn. De er gode å sitte i, men med såpass lite hus så må man tenke på hva som blir finest og passer best inn. Vi har jo ikke plass til 2 sofaer og de står ikke noe fint. Vis jeg hadde bestemt dette så hadde sofaene vært ute for lengst også hadde jeg erstattet den med EN stor sofa.

Hva syns du er finest av 2+3seter og en hjørnesofa?

6 kommentarer

Siste innlegg