En magisk solnedgang

Ja, da ble det faktisk malt hele ytre gangen. Jeg fikk bare malt ett strøk fordi jeg slet veldig med å male helt opp til taket. Jeg fikk derfor hjelp av gubben til å male øverste delen av veggen. Sånn er det når man er for kort til å rekke opp og har høydeskrekk til tusen. Bare ved å stå på første trinnet på gardintrappa så kjente jeg at hele kroppen spente seg. Når jeg skulle strekke meg opp til øverste delen av veggen så holdt jeg så hardt i malingspannet at jeg fikk kramper i håndleddet og holst på å miste hele greia. Det var jammen ikke lett å få malt det siste når kroppen stritter i mot. Heldigvis er jeg så heldig at jeg har en fantastisk gubbe som kan hjelpe meg. Han klatret opp i gardintrappa og fikk malt resten av det øverste for meg. Mens han var ute så fikk jeg malt veggene etter litt hjelp og det ene spannet med maling vi kjøpte holdt akkurat til første strøket. Snakk om flaks! Forhåpentligvis blir det nok med 1 boks til andre strøket for det er den siste boksen vi har med den malingen. Dette blir ikke før i morgen siden vi nå har spist middag og nettopp sett på skal vi danse. Vi venter på resten av dagens konkuranse som da består av danseduellen og hvem som ryker ut. Nå har jo amalie kommet tilbake selvom hun røyk ut forrige gang. Aune trakk seg for å gi plassen til henne så jeg håper jo hun får bli med videre og at hun jobber hardt videre sammen med de andre. Jeg vil ikke si hvem jeg håper ryker ut, men jeg kan si såpass at jeg var mektig imponert av 2 fantastiske jenter i dag. Thea som kom på toppen med bare 10’ere og Sophie Elise som gønner på hver uke. Det ser ut som hun jobber hardere og hardere for hver uke og det er gøy å se resultatet. Dette blir spennende og nervepirrende å se hvem som må forlate skal vi danse. Jeg håper bare det ikke er de flinkeste som havner i duellen i dag. Åhh… jeg kjenner magen knyter seg på veiene av de som er med. Det er jo trist uansett hvem som ryker ut for de aller fleste har jo virkelig forbedret seg og vist at de virkelig ønsker å lære mer. Nei, dette blir virkelig umulig å si hvem folk stemmer videre og ikke.

Over ser dere bilde av himmelen. Dette bildet tok jeg etter at jeg og gubben hadde vært på butikken. Det var så nydelig å se alle fargene på himmelen.

Jeg og gubben var en liten tur i butikken før vi hadde spist middag. Vi skulle kjøpe en melk og litt godteri til i kveld. Vel, la meg si såpass at jeg anbefaler ikke noe å gå i butikken når man er sulten for å kjøpe godteri. Her sitter vi med en boks smågodt på deling, 3 poser potetgull og 2 brus. Ja, i tillegg til dip og smash. *kremt*kremt* så nei, jeg anbefaler INGEN å gå i butikken på tom mage! Det har jo vært utrolig koselig og jeg syns at etter en så travel uke så fortjener vi å kose oss litt med godteri og brus. Det skal absolutt bli godt selvom alt jeg klarer å tenke på er å få ytre gangen ferdig. Vi er ikke ferdig på badet eller indre gangen, men trappoppgangen og gangen oppe er hvertfall ferdig. Fint blir det hvertfall når vi er ferdig, men jeg klarer nesten ikke vente! Jeg tror faktisk jeg kunne malt i hele natt om jeg hadde hatt riktig lys, men jeg får vel bare smøre meg med tålmodighet og vente til i morgen. Forløpig ser gangen slik ut.

Det var litt vanskelig å få bilde av nøyaktig hvordan fargen er, men dette er da den fargen jeg viste dere på prøvearket som heter vårluft. Den er da veldig lys grønn. Jeg syns det ble veldig flott til gangen. Det gjorde det lysere og jeg føler meg så mye gladere bare av å bli kvitt furupanelen. Jeg vet jeg skriver dette veldig ofte, men den panelen har virkelig irritert meg. Jeg er så møkklei av å se furu at dere aner ikke. Jo mer furu vi får malt over, jo gladere blir jeg!

Hva syns du om fargen i gangen?
Hva syns du om furupanel?

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg