Lagd litt mer av eplene

Nå begynner jeg å kjenne litt på kroppen at jeg har stått på beina i noen timer. For det er jo ting jeg har hatt lyst til å gjøre og som jeg nå har satt i sving. Det har jo ikke vært det beste været i dag så da kan man jo heller finne på noe inne. Ikke at det er så mye å gjøre ute nå for meg. Vi holdt jo på i går og fikk gjort ganske mye. Jeg vet ikke om det er noe mer å gjøre før vinteren, men det finner jeg ut av.

Det har jeg gjort så langt i dag
Etter å ha snakket med gubben på messenger så fikk jeg jo den glade beskjed om at han kunne hjelpe meg litt med malingen i dag. Jeg ble faktisk så glad at nå har jeg ryddet ned alle bildene, jeg har ryddet hele gangen oppe og i trappa. Nå er det klart for maling av vegger. Dette blir så gøy. Vis vi ikke får malt alt så har vi hvertfall begynt. Bare vi blir ferdige med trappoppgangen så er jeg fornøyd. Da kan jeg begynne på innerste gangen etter det. Men det er jo ikke alt jeg har gjort. Jeg har kokt en runde til med syltetøy og bakt en eplekake. Enda så har vi flere epler igjen. Jeg skulle virkelig ønske vi hadde en fryser til så kunne vi fylt den med både kaker og syltetøy, men det har vi ikke og den vi har er det ikke mye plass inni.

Eplesyltetøyet har dere jo fått sett bilde av tidligere i uka. Vi spiste forresten eplesyltetøy på brødskiva i går og det smakte himmelsk! Neste år har vi forhåpentligvis bedre plass i frysern til syltetøy. Selvom syltetøy er godt så kan vi jo ikke bare spise det!

Men under her ser dere eplekaka jeg bakte. Her står den i ovnen (nettopp satt inn).

Så ble den sånn (10 min igjen).

Og her er det ferdige resultatet.

Den er nok veldig saftig for jeg bruker alltid masse epler inni. En eplekake skal jo ha mye epleakiver inni. Jeg syns når eplekaka bare får epler på toppen så blir den så kjedelig. Den kan jo også bli fortere tørr. De eplekakene jeg har lagd har aldri blitt tørre, ikke at de har klart å vare så lenge heller. Vi lagde jo en del kaker på videregående. En dag skulle jeg lage eplekake og den ble sendt opp til lærermøte. Der fikk jeg masse tilbakemeldinger dagen etterpå om at den var så utrolig god og saftig. Så eplekake har jeg vist teken på. Det er ikke mye kake jeg baker, men når jeg baker så står det mellom eplekake, brownie og sjokoladekake. Det er de kakene jeg har fått best tilbakemeldinger på, men jeg kan jo lage mye annet også vis jeg bare vil, har råd og orker. Det er ikke lenge til jeg har bursdag og da blir det nok noe kake da også. I år har jeg lyst til å invitere på kake og null alkohol. Jeg har ikke festet mye, men det jeg har festet har vært nok. Jeg er hvertfall ferdig for i år.

Hva syns du jeg skal bake neste gang?

Noen som kunne tenkt seg oppskrifter på kaker og mat som jeg lager?

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg