Flom og Idolsnakk

Jeg leser og ser så mye angående flom på sørlandet og blir helt sjokka. Så utrolig mye vann som har kommet ned der og her er det nesten tørt… vel, helt til nå. Plutselig åpnet himmelen sin og det begynte å sprutregne, men her vi bor er vi så heldige at vi slipper såpass sjukt mye vann. Veier kan bli fylt med vann og det er steder i nærheten det vil gå utover, men heldigvis for oss så går det ikke utover verken hus eller uteområdet. Det har hvertfall ikke vært noe problem de 3 årene vi har bodd her. Broren min og familien har ikke vært like heldige. De har endt opp år etter år med oversvømmelse igjennom garasjen og i hele kjelleren. I tillegg gikk det hardt utover nærsenteret hvor matvarene lå strødd utover hele parkeringsplassen. Det er mye som kan gå rett vest når naturen føler for å overdrive. Vi har sett det i sommer at for mye av en ting ikke alltid er bra. Det har vi fått erfart før i forhold til regn, men vi blir jo like overrasket hver gang for det er jo mye som blir ødelagt og det er jo veldig kjipt! Sånn sett har jeg vært heldig. Jeg har sluppet alt dette med å få ting ødelagt i flom. Gubben derimot var ikke så heldig for noen år tilbake. Han hadde passaten sin parkert hos foreldra som har en bekk like ved. Den gikk så høyt opp at det gikk over hele gårdsplassen og tok bilen under vann. Det kan jo skje hvem som helst, hvor som helst og når som helst. Så da får vi bare ta i mot dette regnværet. Fylle opp vannet etter en tørr sommer. Det som skjer det skjer, vanskelig å stoppe naturen. Naturen gjør som den selv vil og det har vi jo sett. Man får bare håpe at man ikke blir rammet og sende varme tanker til de som blir det.

Har du noen gang blitt rammet av flom?

Gubben tok med seg litt hvetebakst som ble skikkelig godt som dessert i dag.

Nå skal jeg se ferdig Idol og så skal jeg legge meg å sove for i kveld. I morgen skal jeg trene litt og så får vi se hva som skjer videre. Men før jeg avslutter dette innlegget må jeg jo si at det er MANGE flinke mennesker i Norge. Tenk å ha en så flott sangstemme! Jeg elsker å synge, men jeg er ikke på det nivået som Idol har. Wow altså! Det er helt sjukt. Norge har mange gullkorn jo!

Flere som følger med på Idol??

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg