Ulykke i grønnsakshagen

Gubben satt på verandaen og spiste frokosten sin, da jeg hørte et brak. Jeg var sikker på at han hadde tippa med stolen eller noe sånt, men like etterpå hører jeg  han banner og kommer stormene inn i stua. “Kassa løsna fra veggen” sier han og nærmest løper ut. Der lå det jord og salat i sukkertene og kassa som bare var stiftet fast i veggen hang ned. Jeg satt meg ned i sofaen ganske oppgitt for det var nøyaktig det som skjedde med kassa over salaten i natt/før vi våknet. Gubben fant frem drillen og fikk sikret resten av kassene. Så får vi krysse fingrene for at det ikke skjer igjen. Veldig kjipt, men jeg tror det gikk greit med innholdet i kassene og sukkerertene er heldigvis såpass langt inn mot veggen så det ikke ble noe skader på dem hadde det vært over tomatene så hadde de nok knekt. Jeg er veldig glad for at det ikke gikk utover grønnsakene, men jeg er ikke helt rolig enda. Det vil nok sitte i hodet en god stund. Vi får se hvordan det går fremover. Vis det løsner noe mer nå etter å ha sikret dem bedre nå så river jeg dem ut av veggen og lager hyller. Ville jo vært veldig trist om alt hadde falt fra hverandre nå som det spirer og gror så flott.

Men jeg tok salaten forsiktig opp fra sukkerertekassen og la de oppi igjen. Nå får vi håpe at de forsetter å vokse og blir fine. Stakkars salaten fikk litt av et fall.

#urolig #denfølelsen #hage #katastrofe #grønnsaker

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg