Oppskrift: Laks m/blomkålmos

Det er kanskje ikke den mest fancy retten å se på, men god hvor god den var. Denne blomkålmosen og laksen sammen var helt perfekt. Blomkålmos er en veldig fin erstatning for potet. Så jeg kunne sikkert hatt revet gulrot eller noe i tillegg, men denne gangen ble det kun fisk og blomkålmos. Dette er absolutt en rett jeg vil anbefale dere å prøve. Om dere liker blomkål så vil dere elske denne. Det er jeg 99% sikker på. Så derfor får dere oppskriften av meg nå sånn at dere også kan få muligheten til å teste det ut om dere har lyst til det.

Du trenger:

2 laksefileter
Salt & pepper
Persille
⅓ Sitron

Slik gjør du:

Stek laks i folie m/ salt, pepper, persille og sitronsaft fra sitron. Gjerne litt smør/olje også. Jeg bruker alltid flytende melange, men dere bestemmer jo selv hva dere syns er best.

Stekes midt i ovnen på 200°c i 20-30 minutter.

Du trenger:

1 blomkål
1ts salt og pepper
1ss gressløk
1ss smør (jeg bruker flytende melange, men dere velger det dere syns er best)

Slik gjør du:

Kok blomkål.

Mos med stavmixer sammen med salt, pepper og smør.

Tilsett gressløk og bland. Du kan godt drysse litt over også om du ønsker det.

Og så har du en nydelig og sunn middag. Jeg liker veldig godt å avslutte uken med fisk til middag. Det smaker jo så godt og det er godt for kroppen. Så jeg prøver alltid å finne nytt tilbehør og krydder/urter til fisken for å variere, men laksen beholder jeg. Det er så å si den eneste fisken jeg liker og ren fisk er jo det beste. Og med ren fisk så mener jeg fisk som ikke er blitt gjort noe med (f.eks som hermetikk eller ferdige produkter i butikken). Man vet jo aldri hva man får når man kjøper ferdigmat i butikken. Derfor syns jeg det er bedre å lage alt fra bunnen av. For jeg vet hva jeg selv putter oppi mine hjemmelagde middager.

Om du ønsker flere oppskrifter burde du følge bloggen på facebook HER. Kun der vil du få linker til alle oppskriftene som kommer nå i april og det vil du ikke gå glipp av. Det blir oppskrifter hver dag hele denne måneden. Oppskrifter som jeg selv har satt sammen, perfeksjonert kun for dere.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg