når helse betyr alt for meg

bildene i dette innlegget er fra sommeren 2017 da jeg veide 104kg. i dag veier jeg under 100kg, men langt fra det jeg håper på å veie sommeren 2019.

så å si alle mennesker har vel et mål når det kommer til vekt, utseende og styrke. mannfolk vil jo som regel ha masse muskler og jenter vil være tynne, store pupper og den perfekte timeglass figuren. MEN! jeg skal ikke prate for alle andre. jeg kan bare prate for meg selv og mine mål her i livet. og siden vi først er inne på utseende så kan jeg jo fortelle hva mine mål er for min fremtid og for min kropp. jeg har jo drevet med trening i noen måneder nå og jeg har komet godt i gang. det er nå jeg først har startet å lage mine egne mål. grunnen til dette er for at jeg ikke skal stoppe før jeg i det hele tatt har startet. det har skjedd så mange ganger før og jeg begynte å bli lei. så fase 1 som nå er over har egentlig bare gått til å fokusere på hva jeg kan og hva jeg ønsker å kunne klare.

jeg KAN:
– gå 1 km uten å få vondt i anklene og korsryggen
– holde fokus og motivasjonen oppe
– trene minimum 1t 5 ganger i uka uten å få vondt i kroppen
– gjøre husarbeid og holde det ryddig her

jeg ønsker å kunne:
– gå bratte bakker og trappene i vikersundbakken
– ha en fulltidsjobb
– jogge 1 km uten å miste pusten
– bevise for alle at jeg ikke er lat (noe jeg har hørt hele livet mitt)
– gå ned i vekt og se på meg selv som vakker
– bruke str. M i klær
– slutte å være avhengig av sjokolade og brus på lørdager
– få barn og kunne være i stand til å leke med dem og bære dem uten å bli sliten

mitt mål er å gå ned 15 kg fordi vekten hindrer meg i å nå alle disse andre målene. jo mer ekstra vekt man har jo verre er det å fungere normalt i hverdagen. og derfor (og ingen annen grunn) vil jeg gå ned i vekt. jeg har gått ned 9 kg siden jeg veide på mitt verste. den siste måneden har det gått litt opp og ned, men jeg har klart å holde meg i form. jeg er utrolig stolt av min innsats dette året og jeg håper at fremtiden er lys. nå er det jo sånn at den eneste måten fr at fremtiden min skal se lys ut er at jeg jobber beinhardt og ikke fokuserer på hva jeg veier hele tiden. i begynnelsen av dette året var vekten alt som betydde noe, men nå har jeg valgt å ikke se på den før jeg selv føler at jeg har gått ned en del og kommet i bedre form. og da har jeg større fokus på helsa og mindre på vekt. for om man hele tiden har fokus på vekt så kan man fort miste fokus på det som  teller og vill derfor heller gjøre alt for å gå ned mer og mer i vekt… og hva skjer da? jo, da ender man opp med et usunt mønster som ikke er lett å komme bort fra.

jeg vet jeg aldri vil bli den tynne, sexy jenta med sprettrompe, store pupper og timeglass figur og det er helt greit for meg så lenge jeg har topp helse!

2 kommentarer
    1. Har ikke du en ganske grei puppestørrelse? Bedre med akkurat passe enn med for stort uansett!
      Tror ikke noe på at du er lat, når du tross alt klarer å stelle med så mange planter. Synes du får til mye selv om du ikke jobber. Det er bra du vet det selv, hvor mye du får til.
      Synes det virker som en god plan å ikke tenke på vekt i starten. Vekt kan jo tross alt være misvisende, for mye av vekta kan være både muskler og bein.
      Jeg tror at du klarer å nå målene dine i framtiden, ihvertfall hvis du fortsetter å sette helsa først.
      Tror jeg har klart å bli gira på dine vegne, hehe.

    2. tusen takk for flotte ord. <3 ja, det er myye å gjøre her med tanke på planter men det er første året jeg har hatt det sånn her så da er det ikke noen som har sett så mye av hva jeg har gjort.
      meg gjør det for meg og ikke alle andre. 🙂 gidder ikke lengre bry meg om hva de sier om meg. men er jo et pluss å vise at dem tok feil da. 😛

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg