Middag fra hagen

i dag valgte vi å virkelig nyte alt som går an å nyte fra grønnsakshagen. så jeg var ute og plukket sukkererter, salat, gressløk og agurk. gubben var veldig sulten så jeg tenkte vi kunne ta det helt enkelt. så da endte det opp med salat med pasta. det smakte helt himmelsk. jeg kan med hånden på hjertet si at hjemmedyrkede grønnsaker smaker mye bedre enn de man kjøper i butikken. dessverre har ikke tomatene modnet ennå så det måtte vi kjøpe i dag. men vi har både tomat, rødløk og paprikaplanter. får håpe noe av dette blir suksess. vel, jeg var og så på tomatplantene og de har faktisk begynt å blomstre. kanskje de kommer i løpet av juni/juli?

uansett… her er bilde fra dagens middag som smakte super godt!

resten av dagen har gått til besøk av moren, søstern og ene broren til gubben. de var her bare en liten stund, men det er jo fint at gubben får noen andre å prate med. at han ikke bare er her med meg mens han er sykemeldt og ikke kan kjøre bil. det er nok ganske slitsomt for han å måtte være her hjemme hele tiden når han er vant til å kunne ta seg en tur når han selv vil. men nå er jo det hele livet mitt. vis jeg skal noe så må jeg gå eller spare opp penger til å ta bussen. men nå sporer jeg av…

jeg snakket om dagen i dag og det har vært nok å gjøre. jeg har nemlig prøvd å rydde litt her. i varmen er ikke det så lett, men jeg har faktisk ryddet kjøkkenet og stua. jeg prøver å ikke ha det alt for rotete sånn at det ikke blir så kjipt å måtte rydde det opp. bedre å rydde litt oftere enn å rydde mye en sjelden gang. det har jeg lært den kjipe måten. men nå som jeg ser hvor fint det er og hvor god følelse man får når man har det ryddig så liker jeg det bedre sånn. før brydde jeg meg ikke og det er jo veldig synd for jeg bor jo ikke alene.

heldigvis klarte jeg å ta meg sammen og holder det ryddig og fint (når kroppen min syns det er greit).

eller så går mye av tiden foran TVen og gubben trenger litt hjelp.

#grønnsaker #hagen #salat #sunt #bilde #middag #enkelt #dagen

12 kommentarer

Siste innlegg