Zpikes til nødstilfeller

Gårsdagen var et mareritt. Det begynte med utmattelse som har holdt på i flere dager. Så begynte det å verke i høyre arm og bein. Jeg trodde jeg skulle bli gal så jeg satt å maserte beinet og prøvde å få virkningen til å stoppe. Utover dagen ble det verre. Nakken stivnet og verket så jeg prøvde å masete den også, men så fikk jeg hodepine. Til slutt lå jeg helt utmattet med verkinger og en nummen følelse i beinet. Selvfølgelig ble jeg bekymret og stressa. Da begynte hjertebanking. Alt dette samtidig virket for mye å takle så jeg prøvde å finne ut hva som kunne hjelpe. Det står at varmt vann i basseng f.eks skal hjelpe. Synd jeg ikke har et badekar. Vel, jeg har i det minste en dusj. Så jeg den utmattende kroppen min inn i dusjen for å se om en varm dusj kanskje kunne hjulpet. Jeg ble så svimmel og kvalm av å måtte bruke energi på å stå i dusjen, men jeg kjente at det hjalp litt på nakken å stå i dusjen. Det var så slitsomt at jeg hang mot veggen for å prøve og ikke svime av.

Det gikk mot kveld og jeg begynte å sjekke hva slags mat som ikke er bra å spise når man har fibromyalgi. Selvfølgelig kom sukker, ris og hvitt brød opp. Derfor tenkte jeg at det er på tide å hvertfall kutte ut én av disse tingene, som en start. Jeg har nå bestemt meg at jeg skal kutte drastisk ned på sukker. Det første jeg skal kutte helt ut er sjokolade. Jeg håper at disse endringene kan hjelpe meg i hverdagen for nå begynner kroppen min å bli veldig ille. På toppen av det hele kan jeg ikke ta smertestillende. Jeg brekker meg og blir veldig uvel av smertestillende. Det var en stund jeg prøvde ibux, paracet og voltarol mot mensensmerter, men jeg ble skikkelig dårlig av alt. Så jeg har levd uten noe smertestillende i 4-5 år. Heldigvis hjalp p-piller enormt på de smertene. Nå er det bare fibromyalgismertene igjen. Jeg bruker fortsatt zpikes og det demper smertene, men de blir ikke borte når jeg er på mitt verste sånn som nå. Allikevel er jeg overlykkelig over dette produktet. Bare det å ha muligheten til å dempe verkingene i kroppen føles veldig bra.

Jeg våknet opp i dag med verkinger i håndleddet. Helt ærlig trodde jeg ikke at jeg kom til å klare og blogge nå, men så tok jeg på zpikes og det roet seg faktisk så mye at jeg klarer å sitte her med mobilen min og skrive et blogginnlegg. Så zpikes har virkelig vært til stor hjelp for meg, men alt koster penger og det er ikke alltid jeg har råd til å kjøpe eller bruke hver dag. Heldigvis hadde jeg kjøpt inn en boks til nødstilfeller som nå. Hadde jeg ikke gjort det så kunne jeg sagt farvel til bloggen disse dagene for det har virkelig vært et mareritt. Jeg gjør hvertfall så godt jeg kan her. Vi får se hvordan denne dagen går.

Følg gjerne bloggen på facebook HER.

#zpikes #fibromyalgi

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg