Vinterens første snø, bort

For noen få dager siden så kom det masse snø. Jeg fikk tatt noen flotte bilder av vinterens første snø, men like fort som den kom så var den borte igjen. For nå har hele landskapet kommet frem igjen. Snøen er veldig fin å se på, men jeg må si at det er enda bedre når den er borte. Jeg  vet jeg ikke er den eneste, men jeg vet også at det er veldig mange som liker snøen og det er jo det som er så fint. At vi ikke liker det samme. Jeg kan allikevel ikke si at jeg hater snøen fordi den er så vakker å se på. Det er kulden som er problemet, men uten kulden så ville det heller ikke vært snø. Vi som lever i nord er egentlig ganske heldige som har snø. Ikke alle er like heldige så det er jo noe vi burde sette pris på. Det kan være veldig vanskelig å sette pris på noe som nesten fryser deg i hjel, men da er det noe som heter aldri dårlig vær, kun dårlig klær.

Selvom det er ganske varmt inne her hos meg så bruker jeg fortsatt kosesokker for gulvet kan bli kaldt når været skifter. Og nå har jeg jo også en kosegenser jeg kan krype inni om det blir kaldt, men som regel når jeg bruker den inne nå så holder jeg på å koke i hjel. Jeg liker det veldig godt og varmt og det er da kroppen min føles grei igjennom vinteren også. Så er det jo koselig å finne frem koseteppe og sitte foran tven og se på en film hvis det er småkaldt. Det har faktisk vært dager hvor det har vært så kaldt her inne at jeg har stivnet helt i hendene. De har vært iskalde, men det var fordi gulvvarmen ikke fungerte. Nå som vi har fått byttet sikring så er det varmt og godt i leiligheten igjen.

Når jeg ser ut av vinduet nå så er dette hva jeg ser (på bildet over). Snøen er så å si borte. Rart hvor fort været kan forandre seg når det er høst og vår. Jeg syns det er veldig fascinerende. Ene dagen kan man gå i T-skjorte, mens neste dag må man finne frem ei jakke. Først kommer det snø og så blir det borte igjen. Det som skjedde nå var at det begynte å snø, men så ble det for varmt i luften så det skiftet til regn. Så da ble jo noe av snøen borte og resten smeltet av varmen. Det er jo fortsatt ganske varmt i bakken også så det hjalp jo ikke akkurat snøen.

Og som dere ser på bildet så er fortsatt rosene mine i live. Jeg tenkte dere skulle få se noen bilder litt senere i dag, men først må jeg jo få tatt noen bilder. Det skal jeg gjøre i løpet av dagen så hvis du vil se hvor godt rosene har holdt seg så følg med på bloggen.

Følg gjerne bloggen på facebook HER

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg