Venter på sommeren, men se her!

I begynnelsen av januar kjøpte vi 10 frøposer på plantasjen. Det var et stort utvalg og vi fikk mye forskjellig som jeg gleder meg veldig til å så til våren. Men jeg sådde jalapenofrø allerede dagen etter at vi hadde vært å kjøpt dem. Jeg sådde 3 stykker i 1 potte. Jeg viste ikke hvordan det kom til å bli nå som det er såpass kaldt ute, men det har faktisk begynt å spire. Dette er så moro å se! Jeg gleder meg til å se hvordan denne planten utvikler seg fremover. Akkurat nå er det bare en liten spire, men det er jo slik det begynner. Kanskje vi faktisk får jalapeno til sommeren.

Det som vi dyrker skal vi jo også bruke og vis jalapenoen får litt størrelse så blir det spennende å bruke dette i middag. Jeg har faktisk aldri prøvd det før og vet jo at det er sterkt, men det ville vært veldig moro å få prøvd.

Vis det blir vellykket så kommer jeg til å bruke de i kjøttboller og kanskje finne noen andre oppskrifter også. Dette blir så klart lagt ut på bloggen med oppakrifter og bilder. Jeg syns jo bare det at det spirer er veldig moro og nå kan virkelig ikke sommeren komme fort nok.

Jeg kommer til å legge ut bilder etterhvert som planten vokser så det er bare å følge med om du syns dette høres spennende ut.

Sånn ser det ut oppi potta nå.

Den er så liten! Man kan nesten ikke se den, men dette er virkelig noe som gir meg glede i hverdagen. Når jeg får til å spire jalapenofrø så blir jeg glad!

Jeg har jo ganske mange andre frø som skal ned i jord etterhvert så dette blir veldig spennende. Jeg har store planer for hagen i år. Vis du fulgte med på bloggen min i fjord sommer så vet du at jeg hadde mye da også, men i år blir det ganske mye mer! I tillegg til grønnsaker så blir det også en del blomster. Så fort snøen er borte så begynner jeg med hagearbeidet. Dette gleder jeg meg skikkelig til. Det blir masse bilder, tips og råd, oppskrifter og mye mer.

Og om du lurer på hvordan det går med de andre plantene jeg har her inne så er det bare å følge med for en oppdatering er rett rundt hjørnet.

2 kommentarer
    1. Lys og vann, og ikke ut for tidlig på våren, så blir det nok jalapeno.
      De kan brukes om de ikke blir så store heller..Og så er de fine å ha i krydderoljer. Flaske god olivenolje, jalapeno og litt krydderurter i en fin flaske. Pynter opp på kjøkkenbenken, og er godt i salater og marinader.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg