Trene opp kroppen til ferien

For et par timer siden våknet jeg og var skikkelig rastløs, men å gå en tur var ikke så enkelt. Huseieren holder på ute og jeg klarte rett og slett ikke gå ut når han gikk rundt ute her. De som vi leier av er kjempe hyggelige folk, men hodet mitt har fått det for seg at mennesker generelt er farlig så da ble jeg inne helt til samboeren min kom hjem fra jobb. Etter at han hadde sittet i et møte og vi hadde snakket sammen om Bergensturen og alle fjellene man kan gå i så ble han med på en liten tur. Vi tok den lille runden også gikk jeg alene en stund. Denne gangen kom jeg faktisk lengre enn vanlig og det er jeg veldig stolt av. Så kanskje målet mitt skal være å gå hele den turen ned til hovedveien, uten snarveiene, og opp igjen før vi drar på ferie.

Fremover nå skal jeg hvertfall få trent kroppen og komme i form så jeg er klar for en tur opp på fjellet. Jeg har virkelig lyst til å klare en av de turene så da er det bare å komme i gang med treningen. Jeg går turer hver dag og klarer meg ganske fint så jeg vurderer å sette i gang med litt vekter også. Det blir ikke noe voldsomt,bare noen få øvelser sånn at beina og hoftene kanskje blir litt mer forberedt på bakkene i fjellet. Ellers så bruker jeg bakkene rundt her til å øve, jeg går i greit tempo og prøver å få mesteparten av treningen i gåturene.

Med så nydelig vær som vi har hatt nå så er det ikke noe problem. Hvordan det går når regnet pøser ned får vi vente og se, men jeg skal fortsatt ut  gå. Det er ikke noe vær som kan stoppe meg i å gå tur hver dag. Heldigvis er ikke det et problem i dag.

Men nå tenker jeg at jeg skal starte på dagens middag. I dag blir det pizza med mozarella, pesto og tomat. Å lage den pizzaen selv er så mye bedre enn å kjøpe den frossenpizzaen i butikken. Hvis du liker den så anbefaler jeg deg på det sterkeste å lage den selv. Det er hvertfall min nye favoritt.

Og siden jeg har såpass mye energi i dag så skal jeg og samboeren min gå en tur i kveld også. Så da blir det ekstra mye trening i dag, men jeg føler At kroppen min klarer det og da er det jo bare å kjøre på. Men først litt middag. Jeg kjenner at det er på tide å spise litt nå.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg