Tacopizza oppskrift

Nå har jeg lagd pizza til middag og i dag ble det den beste pizzaen jeg vet om. Og den beste pizzaen er så klart brodern sin tacopizza. Jeg elsker den pizzaen. Når vi får servert den hjemme hos dem så spiser jeg så mye at jeg nesten sprekker. Så klart ble ikke denne pizzaen like god, men det ble utrolig god allikevel. Jeg tror ingenting kan sammenlignes med pizzaen jeg får servert hos dem. Det er noe helt spesielt!

Men tacopizza ble det hvertfall og det er utrolig enkelt å lage. Denne gangen tok jeg meg også tid til å lage en oppskrift slik at dere også kan lage den. Jeg syns det er så greit med en helt enkel oppskrift. Vel, nå bruker ikke jeg oppskrift (sånn egentlig), men dere skjønner hva jeg mener. Når jeg lager pizza eller ostebriks så slenger jeg bare sammen. Ikke noe måling eller veing, men i dag ble det altså en oppskrift slik at dere kan lage den samme deigen hjemme hos dere.

Du trenger:

1 pk gjær

4dl lunket vann

1ts salt

1l hvetemel

Slik gjør du:

Ha gjær og vann i en bolle.

Tilsett mesteparten av hvetemelet + salt.

Bland til en det blir en fast deig. (Jeg gjør dette med en sleiv)

La den hvile i 5 minutter før du dytter den utover i en form eller på et stekebrett.

Ha på det du ønsker av tilbehør (denne pizzaen brukte jeg tomatpurré på bunnen, 400g kjøttdeig, 1 pose tacokrydder og norvegia)

Stekes på 200°c midt i ovnen på over og undervarme i ca. 15-20 minutter.

Håper det smaker!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg