Ta deg sammen!

Jeg har satt meg et mål om at jeg skal komme inn i rutinene igjen på mandag. Med andre ord har jeg frem til da å kvitte meg med alle disse gamle vanene igjen. Og når jeg sier gamle vaner så mener jeg disse:

  • Sove til langt på dagen
  • Ikke spise frokost
  • Spise usunt
  • Nesten ikke drikke vann i løpet av dagen
  • Sitte å glo på tv
  • Glemme å lage middag

Ja, her er det mye å ta tak i. Man kan jo si at jeg har mistet litt rutiner etter ferien. Ikke fordi jeg har lyst, men fordi jeg har vært så sliten. Så da er det på tide å komme seg opp av sofaen og gjøre så godt jeg kan. Og da SKAL jeg være inne i rutinene igjen på mandag.

Det som vil skje nå og i helgen vil da være å tuppe meg selv bak og gjøre ting som må gjøres. I går var jo ikke en alt for dårlig dag, men det var ting som kunne vært gjort annerledes i går. Derfor har jeg satt opp en ganske god plan for dagen i dag. Jeg skal gjøre det vanlige som å ta bilder av plantene og alt sånn, men jeg skal også få ryddet litt i stua. Så alt som må gjøres av rydding og vasking skal skje nå og i helgen, starter med stua. Her er listen over ting som skal gjøres i stua i dag:

  • Rydde og kaste søppel
  • Vaske bordet
  • Tørke støv
  • Støvsuge

I tillegg til vanning av plantene, ta bildene til planteoppdateringen, sette sammen youtubevideoen jeg ikke klarte å gjøre i går og lage middag som jeg heller ikke klarte i går. Og slik ser altså dagen min ut i dag. Så får vi bare krysse fingrene og håpe at hele stua blir ferdig i løpet av dagen. For jeg har andre planer for morgendagen. Da er det vel bare én ting og gjøre. Det er å spise litt frokost, drikke vann og starte med rydding og vasking.

Hva er planene dine for dagen?

Følg meg her:

Facebook(bloggen) Instagram Youtube

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg